خانه خبر واگذاری فناوری کربن نانوتیوپ به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پژوهشگاه نفت

واگذاری فناوری کربن نانوتیوپ به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پژوهشگاه نفت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
کربن

ایران به لحاظ تولید علم و فناوری نانو با پشت سر گذاشتن بسیاری از کشورهای اروپایی در حال حاضر در جایگاه هفتم جهانی و هم ردیف کشورهایی نظیر ژاپن و فرانسه قرار دارد.

به گزارش مرجع پليمر در بازار ایران به نقل از سرویس فناوری ایسنا، دکتر علیمراد رشیدی، عضو هیات علمی پژوهشگاه صنعت نفت و محقق برجسته کشور در حوزه فناوری نانو با بیان این مطلب گفت: پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه تولید و توسعه فناوری نانو در کشور نقش بسزایی داشته و اقدامات موثری را نیز انجام داده است.

در گروه دارندگان فناوری کربن نانو تیوپ

وی با بیان اینکه در دنیا یکی از دارندگان فناوری کربن نانو تیوپ هستیم، افزود: یکی از فناوری‌های ارزشمند پژوهشگاه صنعت نفت که در فاز صنعتی قرار دارد، فناوری کربن نانو تیوپ است که با توجه به سیاست‌های پژوهشگاه و در راستای اجرای مفاد ابلاغیه اقتصاد مقاومتی، آن را به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پژوهشگاه صنعت نفت واگذار کرده‌ایم.

carbon nanotubes

رییس مرکز تحقیقات فناوری نانو در مورد این موضوع که با توجه به پایین بودن دانش مورد نیاز این فناوری در برخی از کشورها، علت برتری آنها در حوزه فناوری نانو چیست، اظهار کرد: برای تولید فناوری، علوم باید جنبه کاربردی پیدا کنند؛

در پژوهشگاه صنعت نفت به دلیل ارتباط قوی با مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی کشور از یک سو و تولید فناوری به جای تولید مقاله از سوی دیگر، با فاصله بسیار نزدیکی در رتبه اول کشوری قرار داریم؛

همچنین با تغییر ساختار و محتوای برخی از آیین‌نامه‌ها و مقبولیت ثبت اختراع به جای ارائه مقاله در راستای دفاع دانشجویان دکتری، بسیاری از پروژه‌ها به نتیجه رسیده و می‌توان گفت که در آینده و در حوزه فناوری نانو نسبت به کشورهایی که دارای این دانش هستند، به برتری کامل خواهیم رسید.

دانشمند نخبه برتر کشور

رشیدی که با کسب جایزه ملی علامه طباطبایی، حائز عنوان دانشمند نخبه برتر کشور شده است، در خصوص این جایزه اظهار کرد: جایزه ملی علامه طباطبایی، بالاترین جایزه علمی کشور محسوب می‌شود که با همکاری بنیاد ملی نخبگان و به صورت سالانه در راستای قدردانی از اساتید و پژوهشگران ممتاز در زمینه‌های خاص علمی و با هدف الگوبرداری نخبه‌های جوان کشور از طرح‌های برتر، ترغیب آنها در انجام فعالیت‌های بیشتر و ارزیابی طرح‌های علمی و پژوهشی در زمینه‌های خاص علمی نظیر علوم پایه، فنی و مهندسی، انسانی، پزشکی و غیرپزشکی، برگزار و به پژوهشگران برجسته اعطا می‌شود که امسال شاهد چهارمین دوره آن بودیم.

وی با اشاره به معیارهای انتخاب پژوهشگران برتر در این جایزه از سوی بنیاد ملی نخبگان، تصریح کرد: علاوه بر سخنرانی کلیدی، ثبت اختراع، ارائه مقاله یا تالیف کتاب، شاخص‌های دیگری از جمله بررسی رزومه همه شرکت کنندگان و تربیت حداقل 10 دانشجوی دکتری که به مرحله استادی رسیده باشند، حائز اهمیت است.

بر اساس این گزارش، دکتر علیمراد رشیدی با تربیت بالغ بر 30 دانشجوی دکتری که به مرحله استادی نائل شده‌اند و ثبت 13 اختراع بین‌المللی، 35 اختراع داخلی و 7 فناوری که به دانش فنی رسیده، موفق به اخذ جایزه چهارمین دوره جشنواره علامه طباطبایی کشور شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است