خانه خبراخبار علمی پژوهشی ابداع کامپوزیت جدیدی که می‌تواند استخوان‌های شکسته را ترمیم کند

ابداع کامپوزیت جدیدی که می‌تواند استخوان‌های شکسته را ترمیم کند

توسط منیره جوادی
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :

پژوهشگران آلمانی نوعی کامپوزیت جدید ابداع کرده‌اند که می‌تواند استخوان‌های شکسته را ترمیم کند. به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، پزشکان هنگام درمان استخوان‌های به شدت شکسته می‌خواهند بافت استخوانی جدید با بیشترین سرعت ممکن رشد کند و همچنین می‌خواهند محل زخم را از عفونی شدن حفظ کنند. دانشمندان یک ماده کامپوزیتی قابل کاشت ابداع کرده‌اند که طبق گزارش‌ها در هر دو مورد قابل کاشت است.

این ماده از طریق پروژه تحقیقاتی مشترک «SCABAEGO»  توسط دولت آلمان ساخته شده است. گروه‌های شریک در این پروژه، بخش تروما و جراحی ترمیمی «بیمارستان دانشگاه هایدلبرگ»(Heidelberg University Hospital)، شرکت مهندسی پزشکی «بلاسنو»(BellaSeno) و «موسسه فناوری ساخت و مواد پیشرفته فرانهوفر»(Fraunhofer IFAM) هستند.

ایده این است که وقتی یک شکستگی استخوانی مشکل‌ساز رخ می‌دهد، کادر پزشکی کار خود را با گرفتن سی‌تی اسکن از محل شکستگی شروع می‌کنند و براساس آن اسکن، یک چارچوب سه‌بعدی از کامپوزیت جدید چاپ خواهد شد.

آن چارچوب با جراحی روی محل شکستگی اعمال می‌شود، به طوری که ناحیه بافت استخوانی از بین‌رفته را پر می‌کند. در نهایت، چارچوب با مغز استخوان برداشته‌شده از لگن بیمار یا استخوان بزرگ دیگری پر می‌شود.

کامپوزیت، ترکیبی از شیشه زیست‌فعال و یک پلیمر زیست‌تخریب‌پذیر به نام پلی‌کاپرولاکتون است که دومی، استحکام ساختاری چارچوب را افزایش می‌دهد. به گفته موسسه فرانهوفر، شیشه زیست‌فعال پی‌اچ محل شکستگی را تا سطح قلیایی بالا می‌برد که ممکن است رشد باکتری را مهار کند. علاوه بر این، شیشه پس از تماس با مایعات بدن، به یک ترکیب شیمیایی استخوان‌مانند به نام هیدروکسیل‌آپاتیت تبدیل می‌شود.

دکتر «توبیاس گروسنر»(Tobias Großner) جراح و رئیس جراحی تجربی در بیمارستان دانشگاه هایدلبرگ گفت: پس از شش تا هفت سال، چارچوب به طور کامل تجزیه و به استخوان تبدیل می‌شود.

دانشمندان قبلا بررسی این فناوری را در آزمایش‌های بالینی آغاز کرده‌اند. همچنین، آنها فرمول کامپوزیت را تغییر می‌دهند تا محتوای شیشه زیست‌فعال آن را به حداکثر برسانند و در عین حال، آن را به اندازه کافی قوی نگه دارند.

 

منبع : ایسنا 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است