خانه علمی پژوهشیمقالات سیلیکون در درماتولوژی: به‌روزرسانی

سیلیکون در درماتولوژی: به‌روزرسانی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :

چکیده

سیلیکون‌ها که همچنین با نام سیلوکسان‌ها نیز شناخته می شوند، ترکیبات مصنوعی هستند که حاوی پیوندهای سیلوکسانی، یعنی واحد تکراری -Si-O- با گروه‌های جانبی آلی مانند متیل، اتیل، پروپیل، فنیل، فلوروآلکیل، آمینو آلکیل، هیدروکسی، مرکاپتو، هیدروژن و وینیل متصل به اتم‌های سیلیکون می‌باشند. آن‌ها توانایی ایجاد الیگومر و ذرات پلیمری آلی سیلیکونی کوتاه، بلند یا پیچیده را دارند. پیوند سیلوکسان در سیلیکون بسیار قوی و بسیار پایدار با خواص غیر سمی، غیر سرطان‌زا و ضد حساسیت است. ترکیبات سیلیکون به یکی از مواد اصلی در محصولات مختلف مراقبت از پوست از جمله مرطوب کننده‌ها، کرم‌های ضد آفتاب، لوازم آرایشی رنگی، شامپوهای مو و غیره تبدیل شده‌اند.

نتیجه‌گیری

ترکیبات سیلیکونی در 1 دهه اخیر به یکی از مواد اصلی در محصولات مختلف مراقبت از پوست تبدیل شده‌اند. این رشد سریع ترکیبات سیلیکونی به دلیل درک بهتر از خواص مختلف بزرگ آن‌ها مانند: بی‌اثری زیستی، پایداری، انعطاف‌پذیری، غیر سمی بودن، سازگاری خوب با بافت و خواص ضد چسبندگی می‌باشد. پلیمرهای سیلیکونی علاوه‌بر استفاده در درمان‌های پوستی خاص برای مدیریت اسکار (Scar) و ترمیم زخم، محصولات مختلف مراقبت از پوست و مو را نیز متحول نموده‌اند. با پیشرفت تکنولوژی و تحقیقات، سیلیکون‌ها ممکن است نقش بیشتری در درمان‌های پوست به شکل فرمولاسیون‌های جدیدتر، مشتقات جدیدتر و سیلیکون‌های چند منظوره ایفا نمایند. تقاضای فزاینده‌ای برای محصولات زیبایی شناختی ممکن است باعث افزایش بیشتر محصولات پوستی مبتنی‌بر سیلیکون در آینده شود.

دانلود فایل : سیلیکون در درماتولوژی

reference

  1. Bains, P., & Kaur, S. (2023). Silicone in dermatology: An update. Journal of Cutaneous and Aesthetic Surgery, 16(1), 14-20.

10.4103/JCAS.JCAS_204_22

ترجمه و ویرایش: جواد برزوئی

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است