خانه خبراخبار علمی پژوهشی طراحی نوعی پوست مصنوعی برای کاهش استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در آزمایش‌ها

طراحی نوعی پوست مصنوعی برای کاهش استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در آزمایش‌ها

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :  پژوهشگرانی از بریتانیا، ایتالیا، پرتغال، استرالیا و ایران موفق به طراحی بافت مصنوعی پوست برای کاهش استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در آزمایش‌ها شدند.

به گزارش ایسنا، احسان نظرزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه دامغان گفت: با همکاری پژوهشگرانی از بریتانیا، ایتالیا، پرتغال، استرالیا و ایران موفق به طراحی بافت مصنوعی پوست به‌عنوان یک مدل جایگزین برای ارزیابی آزمایشات برون‌تنی و درون‌تنی در ارزیابی برچسب‌های میکروسوزنی، دارورسانی و ارزیابی درمان زخم به‌وسیله نور گرما درمانی شدند.

نظرزاده گفت: با افزایش مطالعات گسترده روی بیماری‌ها به‌خصوص آن‌هایی که بطور مستقیم با لایه شاخی پوست سروکار دارند، محققان به دنبال توسعه مدل‌های مختلف بافت مصنوعی پوست در انجام و ارزیابی برون‌تنی و درون‌تنی تحقیقات خود برای کاهش استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در آزمایش‌ها شدند. ولی تا به امروز هیچ مدل موفقی ارائه نشده است که بتواند خواص بیومکانیکی پوست را تقلید کند و در عین حال ویژگی‌های آب دوستی/آب گریز بودن لایه‌های پوست را نشان دهد.

وی افزود: در این کار تحقیقاتی یک جایگزین مدل پوست برپایه پلیمرهای صمغ آکاسیا، ژلاتین، آگاروز و پلی وینیل الکل طی شرایط خاصی تهیه شد و ارزیابی نفوذ برچسب‌های میکروسوزنی، انتشار دارو، فعالیت فتوترمال و تصویربرداری زیستی روی مدل پوست انجام شده‌است که نتایج رفتار مشابهی با لایه شاخی پوست طبیعی نشان می‌دهد.

نظرزاده گفت: این مدل برای ارزیابی فعالیت نوری یک عامل فتوترمال (به عنوان مثال، پلی دوپامین) نیز استفاده می‌شود و طراحی این مدل پوست راه را برای کاهش استفاده از آزمایش بر روی حیوانات آزمایشگاهی در تحقیقات هموار می‌کند و نگرانی‌های اخلاقی را در این خصوص از بین می‌برد.

به نقل از وزارت علوم، نتایج این کار تحقیقاتی در مجله Advanced Materials  با ضریب تاثیر 32.09 منتشر شده است.

 

 

منبع : ایسنا

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است