خانه خبراخبار علمی پژوهشی میکرب‌های تازه کشف‌شده سازگار با سرما، پلاستیک را در دمای پایین هضم می‌کنند

میکرب‌های تازه کشف‌شده سازگار با سرما، پلاستیک را در دمای پایین هضم می‌کنند

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، کشف میکرب‌های جدید پلاستیک خوار، اولین قدم به سوی ابداع روشی مقرون به صرفه‌تر در مقیاس صنعتی است که می‌تواند سیاره زمین را از آلودگی به پلاستیک نجات دهد. نیاز زیادی برای رهایی از کاهش آلودگی به پلاستیک در خشکی‌ها و اقیانوس‌ها وجود دارد. سال ۲۰۲۰، تولید سالانه جهانی پلاستیک به ۳۶۷ مگاتن رسید و این روند تصاعدی همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر، چندین ریزارگانیسم که پلاستیک را می‌خورند، کشف شده‌اند. این باکتری‌ها و قارچ‌ها آنزیم‌هایی تولید می‌کنند که پلاستیک را تجزیه می‌کنند، اما زمانی که این آنزیم‌ها در مقیاس صنعتی گسترش می‌یابند، معمولاً فقط در دمای بالاتر از ۸۶ درجه فارنهایت (۳۰ درجه سانتی‌گراد) کار می‌کنند. حفظ این دما از نظر تحمیل هزینه و آلوده کردن محیط زیست می‌تواند پرهزینه باشد.

امکان استفاده از ریزارگانیسم‌های سازگار با سرما برای تجزیه زیستی پلاستیک به ندرت مورد مطالعه قرار گرفته است. خوشبختانه، گروهی از دانشمندان سوئیسی دقیقاً می‌دانستند کجا به دنبال چنین ریزارگانیسم‌هایی بگردند. آن‌ها با رفتن به مناطق کوهستانی و قطبی گرینلند و سوئیس، از ۱۹ سویه باکتری و ۱۵ قارچ که روی پلاستیک دور ریخته شده یا عمدا دفن شده حاضر بودند، نمونه برداری کردند و با کشت آن‌ها در آزمایشگاه در دمای ۱۵ درجه سانتیگراد از توانایی بالای پلاستیک خواری بالای این باکتری‌ها مطلع شدند. چالش بزرگ بعدی شناسایی آنزیم‌های تجزیه کننده پلاستیک است که توسط میکرب‌ها تولید می‌شوند. بهینه سازی فرآیند‌ها برای به دست آوردن مقادیر زیادی آنزیم و بهینه‌سازی ویژگی‌هایی مانند پایداری آنزیم‌ها و اصلاح بیشتر آنزیم‌ها نیز مورد نیاز است.

 

 

منبع : خبرگزاری فارس

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است