خانه خبرکنفرانس ها و سمينارها مروری بر جداکنندههای باتریهای لیتیوم یون در باتریهای مورد استفاده در خودروهای برقی

مروری بر جداکنندههای باتریهای لیتیوم یون در باتریهای مورد استفاده در خودروهای برقی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

چکیده

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : در این مقاله، تحولات اخیر و ویژگی جداکننده ها برای استفاده در باتری های لیتیوم یون بررسی شده است. در سال های اخیر تلاش های شدیدی برای تولید و پیشرفت جداکننده ها در باتری های لیتیوم یون قابل شارژ برای کاربردهای مختلف مانند الکترونیک، وسایل نقلیه برقی (خودرو برقی) و ذخیره انرژی برای شبکه های برق صورت گرفته است. جداکننده یکی از اجزای حیاتی برای باتری لیتیوم یون است زیرا مانع فیزیکی بین الکترودهای مثبت و منفی است و اتصال کوتاه جلوگیری می کند. جداکننده همچنین به عنوان مخزن الکترولیت برای انتقال یون ها در طول چرخه های شارژ و تخلیه باتری عمل می کند. عملکرد باتری های لیتیوم یون بسیار تحت تاثیر مواد و ساختار جداکننده ها می باشد. در این مقاله الزامات و ویژگی های اصلی جداکننده ها، انواع آنها و همچنین به طور خلاصه فرآیند ساخت و تکنولوژی آنها معرفی شده و چشم انداز آینده بررسی شده است.

 

چشم انداز

نوعی از جداکننده های متداول باتری های لیتیوم- یون، غشاهای پلی الفین هستند که در بازار اغلب کاربردهای مصرفی استفاده می شوند. تعداد قابل توجهی از شرکت های جهان در حال حاضر به شدت در حال توسعه و فناوری های جدید برای اجرای الزامات ایمنی ترکیبات سلول های لیتیوم- یون بزرگ بدون افزایش هزینه های طراحی و هزینه های مواد هستند و این جداکننده ها جزو کاربردهای ایمن کننده باتری های لیتیوم یون به شمار می روند و روند قابل توجهی را در بازارهای جهانی به خود اختصاص داده اند .

 

شیرین میران موسوی

هانیه میران موسوی

 

 

دانلود فایل سمینار

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است