خانه خبرکنفرانس ها و سمينارها مواد پیشرفته خودرویی- مواد سبک وزن

مواد پیشرفته خودرویی- مواد سبک وزن

توسط منیره جوادی
0 نظرات


مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :
رشد چشمگیر استفاده از وسایل نقلیه در سراسر جهان، چالش های پایداری شامل ایمنی، ازدحام، انتشار گازهای آلاینده و مصرف مواد نفتی را در پی داشته است. نوسانات قیمت نفت، اقتصاد سوخت را به یکی از بزرگترین چالش های بخش حمل و نقل تبدیل کرده است. کاهش وزن یکی از روش های مهم بهبود راندمان وسیله نقلیه و در نتیجه اقتصاد سوخت است. یک ماشین خانواده متوسط حدود 1450 کیلوگرم وزن دارد. برای دستیابی به بهبود 6% در اقتصاد سوخت، کاهش وزن تقریبی 150 کیلوگرم یا 10% مورد نیاز است. مواد سبک وزن خودرو به موادی اطلاق می‌شود که نسبت استحکام به وزن بالا، مقاومت در برابر خوردگی عالی و انعطاف‌پذیری در طراحی قابل توجهی را نشان می‌دهند. مواد سبک وزن در مقایسه با مواد مرسوم، دارای استحکام بالا به همراه وزن کم هستند. وزن و استحکام دو عامل بسیار مهم در طراحی خودرو هستند. فولادهای با استحکام بالا، آلیاژهای آلومینیوم، آلیاژهای منیزیم، تیتانیم، کامپوزیت ها، الیاف کربن و کامپوزیت های تقویت شده با فیبر کربن، در سال های اخیر برای سبک سازی خودرو مورد استفاده قرار گرفته اند.

 

ارزش بازار جهانی مواد سبک وزن خودرویی در سال 2020 به 71.65 میلیارد دلار رسید و پیش بینی می شود تا سال 2030 به 126.76 میلیارد دلار برسد و نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 7.1% را ثبت کند. اروپا با 26.15 میلیارد دلار در سال 2020 بیشترین درآمد را داشته است که تخمین زده می شود تا سال 2030 به 50.45 میلیارد دلار وCAGR 8.0% برسد. اروپا و آمریکای شمالی مجموعاً حدود 64.2 درصد از سهام را در سال 2020 به خود اختصاص دادند که سهم اروپا حدود 36.5 درصد بود. انتظار میرود عواملی مانند مقررات سختگیرانه برای مصرف سوخت و آلایندگی خودرو، نیاز به بهبود ایمنی و عملکرد خودرو، رشد بازار مواد سبک وزن خودرویی را هدایت کند. با اینحال، گرانی مواد و کاهش تولید و فروش خودرو، رشد بازار را مهار می کند. در مقابل انعقاد قراردادها با سازندگان تجهیزات اصلی خودرویی و افزایش روند برقی سازی خودرو، فرصت های رشد را برای بازیگران این بازار پیش بینی میکند.
در یکم خرداد ماه 1401 همایشی در کمیته علمی گروه کارخانجات پارت لاستیک در این خصوص برگزار گردید. ارائه این همایش توسط خانم مهندس مهاجرکارشناس ارشد مهندسی مواد،از همکاران شرکت پویا گستر صورت گرفت.

 

 فایل اراِئه همایش

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است