خانه خبراخبار علمی پژوهشی گرین­ریل; تراورس­های هسته بتونی با رویه­ای از جنس پلاستیک و لاستیک ELT

گرین­ریل; تراورس­های هسته بتونی با رویه­ای از جنس پلاستیک و لاستیک ELT

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : گرین­ریل یک استارتاپ ایتالیایی است که در سال 2005 توسط جیوانی دی لیسی، کارمند واحد تعمیر و نصب خطوط راه آهن ایتالیا راه ­اندازی شد. ایده اصلی این استارتاپ جایگزینی تراورس­های بتونی و فولادی رایج با تراورس­هایی با هسته بتونی و رویه­ای از جنس پلاستیک و لاستیک ELT (لاستیک پایان عمر) بود.

از مزیت­های این تراورس­های ابتکاری، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری تا 50 درصد است، چرا که پوشش پلاستیکی و لاستیکی بازیافتی، به کاهش سنگ­زنی بالاست مسیر، جذب ارتعاشات، کاهش جابجایی جانبی ریل و افزایش ظرفیت بار تا 40 درصد کمک می کند. به علاوه استفاده از این نوع تراورس­ها امکان بازیافت 35 تن پلاستیک و لاستیک مستعمل را به ازای هر یک کیلومتر خط راه­آهن فراهم می کند.

اما ایده­ ی اخیر این گروه طراحی تراورس­هایی با ویژگی تولید انرژی و انتقال داده­های مربوط به ایمنی و نگهداری راه ­آهن است. تراورس­های طراحی شده توسط این گروه عبارتند ازگرین­ریل سولار، گرین­ریل پیزو و گرین­ریل لینک­باکس.

گرین­ریل سولار، زیرساخت راه آهن را به یک میدان فتوولتائیک با ظرفیت تولید 35 مگاوات ساعت بر کیلومتر در سال تبدیل می­کند که این مقدار انرژی برای تامین نیاز برق سالانه 10 خانوار کافی است. با در نظر گرفتن حدود 380 میلیون تراورس بتنی تنها در اروپا، پتانسیل تولید انرژی به این روش می­تواند بسیار زیاد باشد.

گرین­ریل پیزو، از یک سیستم پیزوالکتریک برای تولید برق در حین عبور قطار استفاده می­کند و گرین­ریل لینک­باکس داده­هایی را برای تشخیص به موقع، بهبود ایمنی و نگهداری خطوط راه­ آهن ارسال می‌کند. در حالی که این شرکت شروع به گسترش فعالیت در بازارهای با پتانسیل بالا مانند ایالات متحده، هند، استرالیا، برزیل، روسیه و قزاقستان کرده است، در سپتامبر 2018 اولین بخش آزمایشی تراورس­های راه­ آهن هوشمند خود را در خط رجیو امیلیا – ساسولو افتتاح کرد. استفاده از این نوع فناوری­ها می­تواند زیرساخت­های راه ­آهن را به یک زیرساخت تولید کننده انرژی تجدید­پذیر و فعال از دید فناوری پایدار تبدیل کند.

 

 

ترجمه و ویرایش : زهرا تارخ
منبع : Greenrailgroup.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است