خانه خبراخبار علمی پژوهشی تولید یک درصد از قطعات تراکتورهای داخلی با فناوری نانو

تولید یک درصد از قطعات تراکتورهای داخلی با فناوری نانو

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : براساس تفاهم‌‌نامه همکاری بین ستاد نانو تکنولوژی کشور و گروه تراکتورسازی ایران با هدف تجاری‌‎سازی فناوری‌‌ها، تجهیزات و محصولات مبتنی بر فناوری‌‌های نوین، یک درصد از قطعات مورد استفاده در تراکتورهای تولیدی کشور با استفاده از فناوری نانو تولید می‌شود. دبیر ستاد نانو تکنولوژی کشور در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با تراکتورسازی، به زودی ۱۰۰ نمونه از قطعات تراکتور با استفاده از ظرفیت‌‌های نانو‌تکنولوژی موجود در کشور تولید و روی محصولات این گروه صنعتی استفاده خواهد شد. سعید سرکار از برنامه‌‌ریزی ۶ ماهه برای تولید به روش نانو تکنولوژی یک درصد از کل قطعات تراکتور خبر داد و افزود: براساس هماهنگی بین دو طرف در این مدت ۱۰۰ مورد از قطعات مورد استفاده در یک محصول کامل تراکتور با فناوری نانو‌تکنولوژی تولید می‌شود. وی اعلام کرد: اکنون دانشمندان حوزه نانو از ۱۰۰ قطعه مورد اشاره به دانش فنی تولید ۳۰ قطعه به روش نانو دست یافته‌‌اند که به عنوان محصولات تجاری قابل عرضه و استفاده  روی محصولات تولیدی تراکتورسازی است که این حکایت از طی شدن ۳ درصد از اهداف برنامه پیش‌‌بینی‌شده دارد. سرکار قابلیت‌‌های قطعه‌‌سازی و خوداتکایی تراکتورسازی را در هموار بودن این مسیر ارزشمند دانست و گفت: تراکتورسازی ایران با داخلی‌سازی ۹۳ درصد از قطعات مورد نیاز خود گام‌‌های پیش‌برنده‌‌ای برداشته که می‌تواند الگویی برای تمام صنایع از جمله خودروسازان باشد.

دبیر ستاد نانو‌تکنولوژی کشور خاطرنشان کرد: با برنامه‌‌ریزی صورت گرفته به زودی تراکتورسازی به الگوی نانو‌تکنولوژی کشور در عرصه صنعتی تبدیل خواهد شد و برای رسیدن به تمامی اهداف این مجموعه، ستاد نانو‌تکنولوژی پشتیبان و حامی این گروه توانمند در حوزه تولید و صنعت کشور و حتی بازارهای جهانی خواهد بود. مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز ورود این صنعت را به حوزه فناوری‌‌های نوین اتفاقی مهم در ارتقای کمی و کیفی محصولات تولیدی تراکتورسازی دانست و گفت: تراکتورسازی همواره تامین نیاز کشاورزان را با نگاه مشتری‌محوری از تمامی جوانب کیفی و اقتصادی در سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است و ورود به عرصه فناوری‌‌های نانو‌تکنولوژی هم با این هدف صورت می‌گیرد. مصطفی وحیدزاده هدف از امضای این تفاهم‌‌نامه را به کارگیری ظرفیت‎های دو طرف برای تجاری‌سازی فناوری‎ها، تجهیزات و محصولات مبتنی بر فناوری‌‌های نوین، با تمرکز فناوری‎ نانو و همچنین شناسایی و اولویت‌‌بندی نیازهای فناورانه و ارائه راهکارهای مبتنی بر فناوری‌‌های نوین برای تامین این نیازها اعلام کرد.

 

 

منبع : دنیای اقتصاد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است