خانه خبراخبار علمی پژوهشی معرفی زخم‌پوش‌های نانوسلولزی محققان کشور به بازار

معرفی زخم‌پوش‌های نانوسلولزی محققان کشور به بازار

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : محققان یکی از شرکت‌های فناور، تجاری‌سازی نوعی زخم‌پوش را که با استفاده از نانوسلولز از مواد قندی نظیر شکر و باکتری تولید شده است، در دستور کار قرار داده‌اند. به گزارش ایسنا، امین رضایی، مدیرعامل این شرکت فناور با بیان اینکه پس از تولید نانو سلولز از ترکیبات قندی با کمک باکتری، به دنبال استفاده از این نانوسلولز در محصولات صنعتی بودیم، گفت: از آنجایی که زخم‌پوش‌ها بازار بسیار وسیعی دارند و نانوسلولز نیز در این زخم‌پوش‌ها می‌تواند بسیار مؤثر باشد، به سراغ توسعه نوعی زخم‌پوش با کمک نانوسلولز رفتیم و در این مسیر همکاری مشترکی را با یکی از شرکت‌های داخلی آغاز کردیم.

وی ادامه داد: در این همکاری نمونه‌های اولیه این نوع زخم‌پوش‌های نانویی را تولید کردیم و تست‌های مربوط نیز انجام شد و در حال حاضر در مسیر اخذ مجوزهای لازم برای تولید انبوه و عرضه آن به بازار هستیم.

رضایی این نوع زخم‌پوش‌های حاوی نانوسلولز را به نام زخم‌پوش‌های پیشرفته توصیف کرد و یادآور شد: این زخم‌پوش‌ها هم اثر حفاظتی دارد و هم به بهبود زخم کمک می‌کند؛ چرا که این زخم‌پوش‌ها به دلیل داشتن نانو سلولز به تسریع رشد بافت آسیب‌دیده کمک می‌کنند و زخم‌ها در حین تعویض زخم‌پوش‌ دچار آسیب نمی‌شوند و بافت تازه تشکیل شده از سطح زخم کنده نمی‌شود.

مدیر عامل این شرکت فناور خاطر نشان کرد: هنوز سازوکار دقیق اثر نانو سلولز در بهبود سریع‌تر زخم مشخص نیست، اما برخی معتقدند که ساختار آنیونی سلولز موجب تحریک رشد بافت در محل زخم می‌شود. علاوه بر این، نانوسلولز می‌تواند در رهایش هوشمند دارو در زخم به کار رود، نانوسلولز موجب می‌شود تا مقدار کمتری دارو برای درمان نیاز باشد و با این کار بیمار داروی کمتری مصرف خواهد کرد و احتمال مسمومیت دارویی که در برخی بیماران مبتلا به سوختگی دیده می‌شود، به کمترین مقدار خود می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم تا ۶ ماه آینده این محصول را به بازار عرضه کنیم، یادآور شد: این زخم پوش‌ها در فاز اول برای بیماران سوانح سوختگی طراحی شده، اما برای هر نوع زخمی می‌توان از آن استفاده کرد. تمام ویژگی‌های مورد نیاز برای التیام زخم از رطوبت مناسب تا اکسیژن‌رسانی را این زخم‌پوش‌ها می‌توانند ارائه کنند.

به نقل از ستاد نانو، به گفته وی این محصول مشابه داخلی ندارد و در کشورهای دیگر نیز یک شرکت فنلاندی در حال توسعه این نوع زخم‌پوش‌ها بوده که قرار است در سال جاری میلادی این محصول را به بازار عرضه کند.

این شرکت به دنبال کاربردهای دیگر نانوسلولز نیز است و در حال حاضر بخش تحقیق و توسعه این شرکت روی انواع دیگری از محصولات حاوی نانوسلولز کار می‌کند.

 

 

منبع : ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است