خانه خبراخبار علمی پژوهشی گندزدایی آب با فناوری نانو

گندزدایی آب با فناوری نانو

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «گندزدایی» یکی از مهم‌ترین عملیاتی است که در فرآیند تصفیه آب صورت می‌گیرد و در تصفیه‌خانه‌ها معمولا از گازهای کلر و ازن به عنوان عوامل گندزدا استفاده می‌شود.

با توجه به معایب و محدودیت‌هایی که در استفاده از کلر وجود دارد، به تدریج شاهد جایگزین شدن ازن هستیم؛ به عنوان مثال یکی از معضلات به کارگیری کلر به عنوان عامل گندزدا، باقی‌مانده‌های خطرناکی است که از واکنش‌های شیمیایی به وجود آمده در اثر مجاورت گاز کلر و برخی از آلاینده‌ها بر جای می‌ماند.

حال شرکت دانش‌بنیان «نانوحباب انرژی» موفق شده است تا با بهره‌گیری از فناوری نانو برای اختلاط کامل گازها در مایعات دستگاه «ژنراتور نانوحباب» را طراحی و تولید کند.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در فرآیند تزریق ازن مورد توجه قرار بگیرد، اختلاط یکنواخت گاز ازن در سطح و عمق آب است؛ به طوری‌که گاز با همه قسمت‌های مایع در تماس باشد و در سراسر آن پخش شود. علاوه بر این، یکی دیگر از مزایای استفاده از نانوفناوری در تزریق ازن به آب، جلوگیری از هدر رفت گاز ازن است که منجر به صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌ها خواهد شد.

از مهم‌ترین مزایای فنی، اقتصادی و استراتژیک محصول، کاهش حداقل ۵۰ درصد مصرف گاز ازن در مقایسه با روش‌های متداول است.

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است