خانه خبراخبار اقتصادی نشست اتحادیه اروپا و اوپک برای بررسی افزایش تولید نفت

نشست اتحادیه اروپا و اوپک برای بررسی افزایش تولید نفت

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، اوپک در برابر درخواست های آمریکا و آژانس بین المللی انرژی به منظور افزایش تولید نفت خام با هدف کاهش قیمت ها مقاومت کرده است. اوپک پلاس که متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت و تولیدکنندگان دیگر از جمله روسیه است، تولید را به میزان تقریبی ۴۳۲ هزار بشکه در روز در ماه می (اردیبهشت) افزایش می دهد.

در همین حال، جلسه روز دوشنبه نمایندگان اتحادیه اروپا و اوپک، تازه ترین مذاکراتی است که بین دو طرف در سال ۲۰۰۵ آغاز شد. نفت روسیه تاکنون از تحریم های اتحادیه اروپا مستثنی شده است، اما این اتحادیه هفته گذشته توافق کرد ذغال سنگ روسیه را مشمول تحریم ها قرار دهد، برخی مقام های ارشد اتحادیه اروپا گفتند که ممکن است نفت هدف بعدی تحریم ها باشد.

وزیران امور خارجه ایرلند، لیتوانی و هلند روز دوشنبه در آستانه ورود به نشستی با همتایان دیگرشان از اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ گفتند که کمیسیون اروپا پیشنهادهایی را برای تحریم نفت روسیه تدوین کرده است.

استرالیا، کانادا و آمریکا که در مقایسه با کشورهای اروپایی وابستگی و اتکا کمتری به عرضه انرژی روسیه دارند، خرید نفت روسیه را ممنوع اعلام کرده اند. در این میان، کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای دنبال کردن این مسیر دچار اختلاف نظر هستند که دلیل آن وابستگی بالای این کشور به انرژی روسیه و احتمالا بالا رفتن قیمت های انرژی در اروپاست.

اتحادیه اروپا امیدوار است در قالب سیاست های برنامه ریزی شده برای مقابله با تغییرات اقلیمی، تا سال ۲۰۳۰ مصرف نفت را ۳۰ درصد از رقم سال ۲۰۱۵ کاهش دهد، اگرچه در کوتاه مدت، تحریم ها باعث می شود تا نفت روسیه با منابع دیگر جایگزین شود.

دیپلمات‌های ارشد ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در لوگزامبورگ گردهم آمده تا در واکنش به جنگ اوکراین، درباره کاهش وابستگی این بلوک به نفت و گاز روسیه و تشدید تحریم‌ها علیه مسکو بحث و تبادل نظر کنند. کمیسیون اروپا سرگرم تنظیم بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه است که گفته می‌شود حوزه نفت و گاز را نیز شامل می‌شود.  این کمیسیون به ۲۷ کشور پیشنهاد کرده که تحریم‌ها علیه روسیه را با توقف خرید ذغال سنگ از این کشور که ۴۵ درصد مجموع واردات اتحادیه اروپا از این حیث را تشکیل می‌دهد و نیز بستن بنادر اروپایی به روی کشتی‌های روسی افزایش دهند.

تحریم نفت و گاز روسیه پس از جنگ اوکراین، گرچه هنوز به گفته مقامات کشورهای اروپایی روی میز قرار دارد، اما وابستگی قاره سبز و هزینه سنگین تامین انرژی از طریق کشورهای جایگزین، به موضوعی چالش برانگیز تبدیل شده و در اتحادیه اروپا با مخالفان جدی روبه رو است.

 

 

منبع : ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است