خانه خبراخبار اقتصادی ترمز رشد هفتگی قیمت نفت کشیده شد

ترمز رشد هفتگی قیمت نفت کشیده شد

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت): نفت در معاملات روز جمعه در قیمت بالاتری بسته شد اما ارزیابی بازار از بهبود احتمالی دورنمای عرضه که با حمله روسیه به اوکراین مختل شده است باعث شد به بزرگترین کاهش هفتگی از نوامبر تن دهد.

به گزارش ایسنا، قیمت‌های نفت از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین افزایش پیدا کرده‌اند. هفته گذشته بهای معاملات نفت به بالاترین حد از سال ۲۰۰۸ صعود کرد و سپس در واکنش به سیگنال بعضی از کشورهای تولیدکننده درباره احتمال افزایش عرضه، به شدت کاهش یافت.

بهای معاملات نفت برنت با سه دلار و ۳۴ سنت معادل ۳.۱ درصد افزایش، در ۱۱۲ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با سه دلار و ۳۱ سنت معادل ۳.۱ درصد افزایش، در ۱۰۹ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه بسته شد.

روز جمعه نگرانی‌ها نسبت به دورنمای مذاکرات هسته‌ای ایران افزایش پیدا کرد. جیووانی استونوو، تحلیلگر موسسه مالی یو بی اس در این باره گفت: توقف مذاکرات ایران یکی از عواملی بود که از قیمت‌ها حمایت کرد. فعالان بازار اکنون آمار صادرات روسیه را به دقت زیر نظر دارند تا برآوردی از میزان اختلال عرضه داشته باشند.

به گفته استونوو، هفته جاری همه توجهات به گزارش‌های بازار آژانس بین‌المللی انرژی و اوپک خواهد بود. هر دو سازمان پیش از این ایجاد مازاد عرضه در بازار نفت در سال میلادی جاری را پیش بینی کرده بودند.

گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی آمریکا هفته گذشته ۱۳ حلقه افزایش یافته و به ۶۶۳ حلقه رسیده است که نهمین افزایش در ۱۰ هفته گذشته بوده است. این آمار نشان می‌دهد تولید نفت آمریکا در ماه‌های آینده افزایش پیدا می‌کند. مقامات دولت آمریکا از تولیدکنندگان داخلی و خارجی خواسته‌اند تولیدشان را افزایش دهند.

برنت هفته گذشته ۴.۸ درصد کاهش یافت در حالی که هفته پیش از آن بیش از ۲۰ درصد رشد هفتگی را به ثبت رسانده بود. شاخص نفت آمریکا هم ۵.۷ درصد کاهش هفتگی به ثبت رساند. نفت برنت دوشنبه گذشته به رکورد ۱۳۹ دلار و ۱۳ سنت و شاخص نفت آمریکا به ۱۳۰ دلار و ۵۰ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از سال ۲۰۰۸ بود.

با ادامه جنگ در اوکراین، آمریکا و بسیاری از شرکت‌های نفتی غربی خرید نفت روسیه را متوقف کرده‌اند. صحبتهایی درباره احتمال افزایش عرضه از سوی ایران، ونزوئلا و امارات متحده عربی مطرح شده است.

با این حال ویوک دهار، تحلیلگر بانک کامن ولث گفت: در آینده نزدیک شکاف عرضه بعید است با تولید اضافی اعضای اوپک و متحدانشان رفع شود. بر اساس گزارش رویترز، بعضی از اعضای اوپک پلاس مانند آنگولا و نیجریه برای تحقق هدف تولید بالاتر مشکل دارند که توانایی این گروه برای جبران از دست رفتن عرضه روسیه را محدود می کند.

 

 

منبع : ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است