خانه تکنولوژي ارائه پارچه‌ای با روکش گرافن در یک ژاکت جدید

ارائه پارچه‌ای با روکش گرافن در یک ژاکت جدید

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت هایدال که پیش از این از نانو پلاکت‌های گرافن (GNPs) با موفقیت در ماسک‌های آرایشی و ماسک‌های صورت PPE استفاده کرده بود، اعلام کرد که شرکت آی‌کرافت (iCraft) از این نانوپلاکت‌ها در تولید پارچه با پوشش گرافنی، موسوم به THERMiT، استفاده کرده است. آی‌کرافت یک شرکت کره‌ای است و با توجه به نیاز به افزایش عملکرد از نظر خواص حرارتی و ضدباکتریایی، از نانو پلاکت‌های گرافن عامل‌دار پلاسمایی هایدال برای پوشش دادن الیاف نایلونی استفاده کرده است. پارچه با روکش گرافن، THERMiT™، به برند پوشاک ورزشی کره جنوبی، Pro-Specs، برای استفاده در یک ژاکت جدید ارائه شده است. تولید اولیه ۸۰۰۰ تایی، طی چند هفته پس از عرضه به فروش رسید.

با استفاده از فرآیند HDPlas® ثبت اختراع شده توسط هایدال، نانو پلاکت‌های گرافن روی پوشش نایلونی اعمال می‌شوند. نانومواد عامل‌دار در مقایسه با پارچه‌های نایلونی معمولی، نرخ عایق حرارتی بیش از ۶ درصد را برای ژاکت به ارمغان می‌آورد.برخلاف مواد معمولی لباس، گرافن ذاتاً باکتریواستاتیک است و در لباس‌ها خواص ضدباکتریایی را افزایش می‌دهد. همراه با افزایش رسانایی حرارتی، نانو پلاکت‌های گرافن برای افزایش عملکرد لباس این خواص ضدباکتری را ارائه می‌دهد به گونه‌ای که در سایر شرکت‌ها در کره جنوبی در دسترس نیست.

این دو شرکت با همکاری یکدیگر قصد دارند این پارچه را از جمله ترکیب آن با سایر دستگاه‌های پوشیدنی توسعه دهد.

یونگجون لی، مدیر پروژه آی‌کرافت، گفت: «ما با هایدال برای توسعه محصولات گرافنی و آوردن آن‌ها به بازار‌های کره و آسیا همکاری کرده‌ایم. با توجه به نتایج عالی فروش THERMiT™، ما همچنان به استفاده از آن ادامه خواهیم داد و بر روی تضمین سفارشات مشتریان داخلی بزرگ در لباس‌های ممتاز با گرافن تمرکز خواهیم کرد.»

کیت برادبنت، مدیرعامل هایدال، گفت: «علاقه روزافزونی به لباس‌های تقویت‌شده با گرافن وجود دارد، و ما خوشحالیم که شاهد استفاده از نانو پلاکت‌های گرافنی کاربردی در یک لباس درجه یک هستیم. ما انتظار داریم که تقاضا برای پوشیدنی‌های گرافنی به ویژه در زمینه منسوجات الکترونیکی، پارچه‌های هوشمند و لباس‌های گرم‌شونده به رشد خود ادامه دهد.»

 

 

منبع : ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است