خانه خبر اثربخشی صددرصدی فناوری نانو در کاهش‌ آلودگی هوا، آب و خاک

اثربخشی صددرصدی فناوری نانو در کاهش‌ آلودگی هوا، آب و خاک

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اراک گفت: استفاده از فناوری و علم نانو اثربخشی صددرصد در کاهش‌ آلودگی هوا، آب و خاک دارد، هرچند حل این معضل زود بازده نخواهد بود، اما با همکاری صنایع و دانشگاه‌ها به‌ صورت هم‌افزایی می‌توان آن را برطرف کرد.

داود قنبری در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: دانشگاه‌های استان با کنار گذاشتن فعالیت جزیره‌ای و اجتناب از موازی‌کاری، می‌توانند با تشکیل کمیته‌ای هدفمند ضمن مشارکت با صنایع به‌ صورت جزء به جزء، به برطرف سازی مشکلات صنایع و آلودگی آنها بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه یک گرم ماده نانو هزاران برابر کاربرد دارد، افزود: در فناوری نانو ضمن استفاده از فیلتراسیون و جاذب‌های متفاوت می‌توان به ‌جای استفاده از کتالیست‌های گران قیمت به مقدار بالا، از مواد مفید به میزان کم، بهره حداکثری و بالا برد، همچنین با استفاده از فناوری نانو می‌توان هزینه‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

قنبری با بیان اینکه تمام دنیا و بخصوص کشورهای اروپایی از فناوری نانو استفاده های متعدد می کنند، خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی با تغییر خواص ماده با استفاده از این علم از مقدار مصرف ماده کاسته و از ماده کم ارزش خواص جدید، سبک‌تر، ضد باکتری، محکم‌تر و پرکاربردتر بوجود می‌آورند.

وی توضیح داد: نانو یک میلیاردم یک ماده با خواص و کارایی چندین برابراست، بطور کلی با علم نانو می‌توان با تعویض خواص ماده و جابجایی اتم‌ها، همچنین افزایش سطح مواد به ‌نسبت میزان آن و کاهش هزینه ها پرداخت و فعالیت‌های بسیاری را در خصوص رفع مشکلات و معضلات صنایع و دستیابی به سود بیشتر به انجام رساند.

قنبری اظهار کرد: یکی از علت‌های عدم استفاده مطلوب کشور ما و کشورهای خاورمیانه از این علم، غنی بودن این کشورها از مواد معدنی نظیر نفت، حمایت از خام فروشی و ارزش زیاد خام فروشی برای دلال است، درصورتی که می توان از یک گرم از همان ماده معدنی استفاده حداکثری با سود بسیار بیشتری داشت.

 

 

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است