خانه خبراخبار اقتصادی شیب سقوط قیمت نفت تندتر شد

شیب سقوط قیمت نفت تندتر شد

توسط منیره جوادی
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: سقوط قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به واریانت اُمیکرون در اروپا و آمریکا که نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به احتمال اعمال محدودیتهای جدید و آسیب دیدن تقاضا برای سوخت را برانگیخت، اتفاق افتاد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۹۲ سنت معادل ۲.۶ درصد کاهش یافت و به ۷۱ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دو دلار و ۹ سنت معادل سه درصد کاهش یافت و به ۶۸ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید.

لوین وانگ، تحلیلگر بازار شرکت “سی ام سی مارکتس” در این باره گفت: به نظر می رسد فضای ضعیف بازار نفت در آسیای امروز همسو با ضعفی باشد که در معاملات شاخص اس اند پی ۵۰۰ و نزدک ۱۰۰ مشاهده شد. این به دلیل نگرانیها از اعمال محدودیتها روی فعالیتهای اقتصادی به منظور مهار موج جدید شیوع واریانت اُمیکرون در سراسر جهان است که ممکن است ریسک کندی تقاضا را افزایش دهد.

هلند روز یکشنبه به قرنطینه رفت و احتمال وضعیت محدودیتهای کرونایی بیشتر در آستانه تعطیلات کریسمس و سال نو در کشورهای اروپایی متعدد دیده می شود.

مقامات بهداشتی آمریکا روز یکشنبه از شهروندان این کشور خواستند دوز واکسن تقویت کننده را دریافت کرده، ماسک بزنند و اگر در تعطیلات زمستانی به سفر می روند، مراقب باشند زیرا واریانت اُمیکرون در سراسر جهان شیوع پیدا کرده و در آمریکا نوع قالب خواهد شد.

در این بین، شرکتهای انرژی آمریکایی هفته گذشته برای دومین هفته متوالی به شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی اضافه کردند. شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی که معیاری برای سنجش تولید آینده است، در هفته منتهی به ۱۷ دسامبر، سه حلقه افزایش یافت و به ۵۷۹ حلقه رسید.

با این حال انتظار می رود صادرات نفت روسیه کمتر شود. برنامه صادرات سه ماهه روسیه نشان می دهد صادرات و ترانزیت نفت از روسیه در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ حدود ۵۶.۰۵ میلیون تن در مقایسه با ۵۸.۳ میلیون تن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، صادرات دیزل چین در نوامبر ۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت زیرا پالایشگاههای چینی عرضه داخلی را در اولویت قرار دادند تا کمبود سوخت برطرف شود.

 

منبع : ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است