خانه خبر انگلیس ظروف یکبار مصرف را از چرخه محیط زیست حذف می‌کند

انگلیس ظروف یکبار مصرف را از چرخه محیط زیست حذف می‌کند

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: دولت انگلیس در تلاش برای پاکسازی محیط زیست از ضایعات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف از جمله بشقاب و کارد و چنگال و پلیمر مصنوعی موسوم به پلی استایرن را حذف می‌کند.

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: این طرح بخشی از پیشنهاد مشورت با مصرف کنندگان و صاحبان کسب و کار برای حرکت به سوی جایگزین‌های پایدارتر است.

این کشور همچنین درباره چگونگی محدود کردن دیگر محصولات آلوده کننده همچون دستمال مرطوب، فیلتر تنباکو و ساشه (کیسه‌های کوچک یکبارمصرف مخصوص سس، پودر، شامپو و دارو) تحقیقات می‌کند.

برچسب زدن اجباری روی بسته بندی جهت دور ریختن صحیح

گزینه‌های احتمالی شامل ممنوعیت استفاده از پلاستیک در این اقلام و برچسب زدن اجباری روی بسته بندی برای کمک به مصرف کنندگان در دور ریختن صحیح آن‌ها است.

تخمین زده می‌شود ۱.۱ میلیارد بشقاب یکبار مصرف و ۴.۲۵ میلیارد قلم کارد و چنگال یکبار مصرف – که بیشتر آن‌ها پلاستیکی هستند. هر ساله در انگلیس استفاده می‌شود، اما فقط ۱۰ درصد آن‌ها بعد از این که دور ریخته می‌شوند بازیافت می‌شوند.

از اختیارات قانون محیط زیست می توان برای اعمال هزینه های جدید بر روی اقلام یکبار مصرف استفاده کرد تا ضمن پایان دادن به فرهنگ «دور ریختن» این انگیزه را در  مصرف کنندگان ایجاد کند تا جایگزین های پایدارتری  را انتخاب کنند.

این پیشنهادها به دنبال ممنوعیت استفاده از ریزدانه‌ها در محصولات مراقبت شخصی شست‌وشو، کاهش تعداد کیسه‌های پلاستیکی مورد استفاده و محدود کردن عرضه نی‌های پلاستیکی یکبار مصرف، ارائه شده است.

وزیر محیط زیست انگلیس در این زمینه گفت شناخت بیشتری در این زمینه حاصل شده که پلاستیک به محیط زیست و به ویژه حیات دریایی اسیب می زند. ما می خواهیم استفاده از پلاستیک در بسته بندی و استفاده از آن در اقلام دورریختنی را کاهش دهیم.

وی گفت در توافق محدودیت استفاده از پلاستیک در انگلیس توانسته ایم به میزبان بیش از ۴۰ درصد استفاده از پلاستیک را کاهش دهیم اکنون به مقرراتی برای تضمین این موضوع نیاز هست که همه مشاغل اقداماتی را در جهت حذف مواد پلاستیکی آسیب رسان و غیر ضروری بکار بندند.

دولت های اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی هر یک مسئول سیاست های خاص خود در زمینه کاهش ضایعات پلاستیکی هستند.

 

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است