خانه علمی پژوهشی تولید باند زخم آنتی‌باکتریال با نانوکامپوزیت

تولید باند زخم آنتی‌باکتریال با نانوکامپوزیت

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: پژوهشگران چینی روشی ارائه کردند که با استفاده از آن می‌توان یک ماده نانوکامپوزیتی را به سادگی و با قیمت کم تولید کرد، نانوکامپوزیتی که خواص آنتی‌باکتریال داشته و برای تولید باند زخم مناسب است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان موسسه علوم فیزیک در موسسه حیفی آکادمی علوم چین راهبرد جدیدی در زمینه سنتز سبز نانوذرات نقره و احیاء مواد کامپوزیت اکسید گرافن (AgNPs@rGO) براساس فناوری پلاسما ارائه کردند.

این نانومواد کامپوزیتی، می تواند برای ضدعفونی و ترمیم زخم استفاده شود.

مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها باعث مقاومت باکتریایی می شود. نانوذرات نقره دارای خواص ضدباکتریایی هستند و افزودن گرافن می‌تواند پراکندگی نانوذرات نقره و کارایی ضدعفونی‌کنندگی محصول نهایی را تا حد زیادی بهبود بخشید.

با این حال، روش‌های فعلی آماده‌سازی کامپوزیت AgNPs@rGO معمولاً به شرایط سختی مانند استفاده از معرف‌های شیمیایی سمی و آلاینده نیاز دارد.

در این تحقیق، محققان از پلاسمای تخلیه جریان مستقیم با ولتاژ بالا برای ساختن AgNPs@rGO استفاده کردند.

در این روش با احیاء هم‌زمان یون‌های نقره و اکسید گرافن محصول نهایی تولید می‌شود.

پروفسور هوانگ چینگ، سرپرست تیم تحقیق، گفت: « این راهبرد بسیار سریع بوده و برای سنتز نانومواد کامپوزیت AgNPs@rGO تنها در مدت زمان بسیار کوتاهی (در عرض یک دقیقه) مناسب است. این روش متفاوت از روش‌های پرهزینه و وقت گیر رایج است.»

نانومواد AgNPs@rGO، اثر ضدعفونی‌کنندگی و سازگاری زیستی بسیار خوبی را نشان داده و می‌تواند برای تولید باند زخم مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است