خانه خبراخبار اقتصادی جهش قیمت نفت در سایه بحران انرژی

جهش قیمت نفت در سایه بحران انرژی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر بحران انرژی، دوباره افزایش یافت و روند صعودی چند هفته اخیر را ادامه داد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش یافت و به ۸۳ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته حدود چهار درصد رشد کرده بود.

بهای نفت آمریکا با یک دلار و ۵۱ سنت معادل ۱.۹ درصد افزایش، به ۸۰ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت از اواخر سال ۲۰۱۴ بود. نفت آمریکا هفته گذشته ۴.۶ درصد رشد داشت.

رونق فعالیت های اقتصادی ناشی از اتمام قرنطینه ها، موجب افزایش قیمت ها گردیده.

کلوین وونگ، تحلیلگر کالا در شرکت “سی ام سی مارکتس” در سنگاپور گفت: هیچ جریان خبری جدیدی وجود ندارد و حرکت قیمت تحت تاثیر عوامل درون بازاری است که نشان می‌دهند تورم بالاتر از روند صعودی قیمتها حمایت می‌کنند.

در این بین، شرکتهای حفاری در آمریکا از افزایش قیمت‌ها سود برده و هفته گذشته پنج حلقه به شمار دکلهای حفاری اضافه کرده و شمار آنها را برای پنجمین هفته متوالی افزایش دادند.

بر اساس گزارش رویترز، تصمیم هفته گذشته اوپک پلاس برای ادامه برنامه افزایش تدریجی تولید نفت، از قیمت نفت پشتیبانی کرد. وزیران گروه اوپک پلاس با وجود درخواست مصرف کنندگان برای تولید بیشتر نفت و کنترل رشد قیمت‌ها، در دیدار دوشنبه گذشته خود موافقت کردند همچنان برنامه فعلی برای افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را ادامه دهند و درخواستهای آمریکا و هند برای افزایش بیشتر تولید و حمایت از روند احیای اقتصادهای جهان از پاندمی را نادیده گرفتند.

 

منبع: ایسنا

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است