خانه خبر بسته بندی های پلیمری باعث نگرانی برای محیط زیست است

بسته بندی های پلیمری باعث نگرانی برای محیط زیست است

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: کارشناس صنعت چاپ و مدیر روابط عمومی شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران گفت: بسیار نگران سلامت محیط زیست از منظر بسته بندی های پلیمری هستم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست هم اندیشی علمی و تخصصی صنعت چاپ و تحقق مسئولیت‌های اجتماعی از سلسله نشست‌های هفتمین نکوداشت علوم و فناوری چاپ ایران، جمعه به صورت مجازی و وبینار برگزار شد.

حمید فریور در این نشست با بیان این که صنعت چاپ مسئول است از گسترش بسته بندی های پلیمری جلوگیری کند، اظهار داشت: تعهد اجتماعی در ذیل مقوله اخلاق کسب و کار مطرح می شود. وقتی می‌خواهیم منافع اجتماع را به منافع خودمان ترجیح بدهیم در واقع کاری اخلاقی می‌کنیم. یکی از مهمترین منافع اجتماعی که باید مد نظر قرار بدهیم، بحث محیط زیست است. متاسفانه به خاطر وجود کارخانه‌های پتروشیمی در کشورمان فکر کردیم بسته بندی پلیمری مزیت دارد و به تدریج بسته‌بندی‌های سلولزی را کنار گذاشتیم.

وی با یادآوری این نکته که چرخه تجدید پذیری پلاستیک و نایلون چندین قرن طول می‌کشد، خواستار تعهد اجتماعی صنعت چاپ و حفظ بازار محصولات بسته بندی سلولزی شد.

هیچ چاپخانه‌ای مخزنی جداگانه برای مواد شیمیایی ندارد

مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان تهران با اشاره به اینکه صندوق‌های قرض الحسنه فعالیت سابق را ندارند، تاکید کرد: صنعت به این بزرگی نیاز به یک صندوق دارد که تسهیلات بدون بهره به کارگران و مدیران چاپ بدهد.

غلامرضا شجاع هم با اشاره به اینکه تمامی چاپخانه‌ها و لیتوگراف‌ها آب‌های سطحی شهر تهران را آلود می‌کنند، اظهار داشت: چاپخانه‌ها در آلمان فاضلاب عمومی و صنعتی جداگانه دارند. ولی در تهران هیچ چاپخانه ای مخزنی جداگانه برای مواد شیمیایی ندارد. دولت باید در این زمینه دغدغه داشته باشد.

مدرس دانشگاه چاپ در این نشست، مهم ترین مساله برای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی را آموزش دانست و گفت: وقتی آموزش ارائه شود، خیلی از مشکلات برطرف می‌شود. آموزش هزینه نیست. سودی است که در طولانی مدت نصیب ما می شود. این آموزش می‌تواند درباره خرابی ماشین آلات چاپ و مواد مصرفی باشد.

سعید شهریاری هم صرف هزینه در امور خیریه و معنوی را بخشی از مسئولیت اجتماعی صنعت چاپ خواند و توضیح داد: درامدی که کسب می‌شود می‌توان به امور خیریه و معنوی اختصاص داد. باید درامدی ایجاد بشود تا بتوان گام بعدی را برداشت. اگر آموزش را جدی بگیریم، نتیجه این آموزش منجر به درامد بیشتری در صنعت چاپ می‌شود.

به گزارش ایرنا، نامگذاری روز ۱۱ شهریورماه به‌عنوان روز ملی صنعت چاپ در تقویم ایرانیان در سال ۱۳۸۲ و با تلاش‌اسدالله جامی (مدیر کل وقت دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) انجام شد. در آن زمان اهالی صنعت چاپ به شورای فرهنگ عمومی درخواست‌ دادند و توضیحات بسیاری برای لزوم ورود این روز در تقویم مطرح کردند تا در نهایت این شورا به این جمع‌بندی رسید که روز ملی صنعت چاپ به رسمیت شناخته شود و این‌گونه ۱۱ شهریورماه به‌عنوان روز ملی صنعت چاپ در تقویم نامگذاری شد.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است