خانه تکنولوژي تولید انبوه سیلیکون نانواسفنجی برای توسعه دوچرخه‌های الکتریک

تولید انبوه سیلیکون نانواسفنجی برای توسعه دوچرخه‌های الکتریک

توسط مدیر سایت
0 نظرات
فوم اسفنجی

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت نوپای ای مگی (E-Magy) اقدام به تاسیس کارخانه‌ای برای تولید انبوه سیلیکون نانواسنفجی کرده است، ماده‌ای که می‌تواند کارایی باتری‌ها را افزایش دهد.

سیلیکون نانواسفنجی عملکرد باتری دوچرخه الکترونیکی آینده را افزایش می‌دهد. نتایج یافته‌های اخیر نشان می‌دهد که فناوری سیلیکون نانواسفنج با موفقیت در صفحات خورشیدی اعمال شده‌ است. هنگامی که ثابت شد این فناوری به خوبی کار می‌کند، تمرکز تحقیق و توسعه به استفاده از فناوری در باتری‌ها تغییر می‌کند. با استفاده از این ماده، باتری‌های لیتیم یون از افزایش ظرفیت ۴۰ درصدی برخوردار می‌شوند. این موضوع می‌تواند وزن باتری‌های دوچرخه الکترونیکی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

استارت‌آپ ای مگی (E-Magy) برای تولید سیلیکون نانواسفنجی مورد استفاده در دوچرخه‌های الکترونیکی تأسیس شده تا آن را به تولید انبوه برساند.

مسئولان این استارت‌آپ می‌گویند: «باتری‌های لیتیوم بر پایه سیلیکون عمر طولانی‌تری نسبت به نسخه‌های مبتنی بر گرافیت دارند. باتری‌های سیلیکونی ۴۰ درصد از تراکم انرژی بالاتر (در واحد وزنی بر کیلوگرم) و شارژ سریع‌تر تا ۵ برابر بدون تأثیر بر طول عمر باتری برخوردار هستند. اگر این طرح موفقیت‌آمیز باشد، می‌تواند دامنه استفاده از دوچرخه الکترونیکی و سایر ادوات محرکه الکترونیکی شخصی را افزایش دهد.

سیلیکون در دمای ۱۶۰۰ درجه سانتیگراد ذوب شده و دوباره جامد می‌شود. این کار باعث ایجاد صفحات خاکستری با ساختار متخلخل شده که منافذ آن فقط یک چهارده هزارم میلی‌متر است. بزرگترین مزیت باتری‌های سیلیکونی نسبت به باتری‌های معمولی، کاهش وزن است. کاهش وزن کلی وسیله نقلیه با این فناوری امکان‌پذیر است، موضوعی که یکی از مسائل مهم در دوچرخه الکترونیکی و سایر سازندگان خودروهای الکتریکی بوده که هنوز توسعه‌دهندگان در حال کار روی آن هستند.

این شرکت در حال حاضر اولین سایت تولید خود را با ظرفیت ۲۵ تن صفحه سیلیکون در دست احداث دارد که می‌تواند برای تولید ۴۰۰۰ باتری ماشین الکتریکی مورد استفاده قرار گیرد.

ای مگی قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ کارخانه‌ای در هلند ایجاد کرده که می‌تواند ۳۰۰۰ تن صفحه سیلیکون تولید کند که این میزان می‌تواند برای تأمین باتری ۵۰۰۰۰۰ اتومبیل کافی باشد. سال گذشته ای مگی ۵ میلیون یورو سرمایه خطر‌پذیر دریافت کرد. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که سال آینده، برای برداشتن گام بعدی در توسعه کارخانه جدید، به دو برابر این مقدار نیاز باشد. هدف آن‌ها برای جمع‌آوری سرمایه، جذب سرمایه‌گذاران خطرپذیر، تولیدکنندگان باتری و دولت‌ها است. اتحادیه اروپا قبلاً اعلام کرده است که مایل است در فناوری باتری سرمایه‌گذاری کند. تولید باتری در اروپا به‌عنوان یک صنعت ضروری برای ذخیره‌سازی انرژی و خودرو تلقی می‌شود. اتحادیه اروپا همچنین می‌‌خواهد برای تولید باتری، کمتر به چین وابسته شود.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است