خانه علمی پژوهشی تولید نمایشگر زیست‌تخریب‌پذیر

تولید نمایشگر زیست‌تخریب‌پذیر

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر هیبریدی

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان انستیتوی فناوری کارلسروهه واقع در آلمان یک نمایشگر الکترونیکی زیست‌تخریب‌پذیر از جنس پلیمر ساختند که پس از پایان طول عمر آن در طبیعت تجزیه شده و هیچ‌گونه ضایعاتی باقی نمی‌گذارد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، برای ساخت این نمایشگر از فناوری الکتروکرومی استفاده شده است که در آن رنگ یا شفافیت یک ماده بسته به ولتاژ ورودی تغییر می‌کند. در این نمایشگر از یک پلیمر ارگانیک موسوم به PEDOT:PSS  به عنوان ماده اصلی استفاده شده است.

میزان نور جذب شده توسط این پلیمر با تغییر ولتاژ ورودی، تغییر کرده و در نتیجه هریک از اجزای این نمایشگر توانایی تغییر وضعیت از وضوح کامل به حالت کاملا مات را دارند.

این پلیمر روی بستری از جنس دی استات سلولز رسوب کرده و در یک ژلاتین الکترولیت مهروموم می‌شود. این شیوه ساخت هم موجب انعطاف‌پذیری و هم موجب ایجاد خاصیت چسبندگی در نمایشگر می‌شود. جریان الکتریکی نیز از طریق الکترودهایی از جنس طلا اعمال می‌شود و مانند سایر نمایشگرهای الکتروکرومیک، امکان تولید این نمایشگر با استفاده از یک چاپگر جوهرافشان ارزان قیمت وجود دارد.

به گفته متخصصان فرایند چاپ این نمایشگر را می‌توان به سادگی و در مقیاس بزرگ انجام داد، همچنین می‌توان نمایشگرهایی با ابعاد و اشکال اختصاصی تولید کرد.
این نمایشگرها در ابزارهای دارای عمر کوتاه مانند حسگرهای پوشیدنی مورد استفاده برای ردگیری وضعیت بیماران و بسته بندی مواد غذایی کاربرد دارد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Journal of Materials Chemistry ‌منتشر شده است.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است