خانه اقتصادی درآمدزایی از بازیافت پسماندهای پلاستیکی

درآمدزایی از بازیافت پسماندهای پلاستیکی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Plastic Recycle

مرجع پلیمر در بازار ایران: پسماندهای پلاستیکی تمام روی زمین را از دریا گرفته تا کوه آلوده کرده‌اند. در کنیا هم چهار مهندس تصمیم گرفته‌اند که این زباله‌ها را به چیز مفید و سودآور تبدیل کنند.

Plastic Recycle
سه سال پیش کنیا مقررات سفت‌وسختی را در زمینهٔ واردات، تولید و استفاده از پلاستیکها تصویب کرد. اما آموس ومانیا، فعال زیست‌بوم و عضو کارزار صلح‌سبز آفریقا می‌گوید حتی در غذای ما هم پلاستیک هست.

او با اشاره به نتایج پژوهش‌های اخیر می‌گوید: «شرکت گرین پیس در سال ۲۰۱۸ پژوهشی را دربارهٔ وجود ریزپلاستیک‌ها در نمک خوراکی، حاصل از آب دریا، آب دریاچه، و حتی در سنگ نمک هست. ریز پلاستیک‌ها در آب،‌ غذا و هوای ما هستند و برای ما مشکلات سلامت ایجاد می‌کنند.»

شرکتی در نایروبی قصد کرده تا از سیلاب ظاهرا بی‌پایان پلاستیک‌های بی‌مصرف نوعی سنگفرش سازگار با زیست‌بوم بسازد.

نزامبی ماتی، یکی از بنیانگذران شرکت گژنگ میکرز می‌گوید: «فقط در خود نایروبی هر روز ۵۰۰ تن زبالهٔ پلاستیکی تولید می‌شود. پس خواستیم ببینیم آيا می‌شود از این پلاستیک‌ها چیزی تولید کرد و بعد اینطور بود که به ایدهٔ این سنگفرش‌ها رسیدیم.»

زباله‌های پلاستیکی خرد شده طبق رنگشان جدا می‌شوند و بعد آنها را با ماسه و دانه‌های رنگی مخلوط و آسیاب می‌کنند و در نهایت با پرس هیدرولیکی قالب می‌زنند.

سنگفرشهای گژنگ زیبا و با محیط زیست سازگارند، رنگ‌های مختلف دارند و تمیز کردنشان راحت است. این شرکت روزی ۱۵۰۰ قطعه سنگفرش می‌سازد که قیمت متر مربع آنها ۸ تا ۱۰ یوروست. چنین کاری مسیر سود اقتصادی و پاکی محیط را سنگفرش می‌کند.

منبع: یورونیوز فارسی

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است