خانه نوشته های تازه چالشی برای بهبود کیفیت تایرهای تولید داخل با استفاده از فناوری نانو

چالشی برای بهبود کیفیت تایرهای تولید داخل با استفاده از فناوری نانو

توسط مدیر سایت
0 نظرات
تایر

شرکت بارز با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو چالش نوآوری با موضوع دستیابی به مقاومت غلتشی رده A توام با چنگ‌زنی خیس رده A و حفظ حداکثری مقاومت سایش رویه تایر TBR با استفاده از نانومواد را برگزار می‌کند.

در ادامه چالش‌های نوآوری و فناوری نانو با هدف توسعه راهکارهای حل مشکلات صنعتی و رفع نیازهای فناورانه کشور، شرکت بارز با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اقدام به برگزاری یک چالش‌ نوآوری در پلتفرم آی‌چلنج (www.ichallenge.ir) می‌نماید. این چالش نوآوری به‌دنبال توسعه راهکارهایی مبتنی بر فناوری نانو با هدف کاهش مقاومت غلتشی و افزایش قدرت چنگ‌زنی خیس تایر خودرو است.

تایر

تایرها کامپوزیت‌هایی مهندسی هستند که برای ساختن آن‌ها از بیش از ۱۵ آمیزه‌ لاستیکی استفاده می‌شود و باید در طراحی آن از دانش و مهندسی ویژه‌ای بهره گرفت. نقش تایر در خودرو بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا تمام نیروها و گشتاورهای بین سطح جاده و خودرو ابتدا به تایر وارد می‌­شوند. توانایی تایر در انتقال نیروهای وارد بر آن تأثیر قابل‌توجهی در ایمنی، فرمان‌پذیری و راحتی خودرو­ دارد. در واقع، انرژی موتور خودرو به تایرها منتقل می‌شود و آن‌ها را می‌چرخاند. سپس گشتاور ایجاد شده، خودرو را به جلو می‌راند. مقاومت غلتشی تایر یکی از ریشه‌های اتلاف انرژی در خودرو و به تبع آن، کاهش بازدهی سوخت است. علاوه بر این، مقاومت غلتشی آثار زیست‌محیطی نیز به دنبال دارد؛ زیرا باعث ازبین‌رفتن آج سطح تایر شده که تجزیه آن در محیط سال‌ها به طول می‌انجامد. در این راستا شرکت بارز با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به دنبال توسعه راهکارها و روش‌هایی مبتنی بر فناوری نانو جهت «دستیابی به مقاومت غلتشی رده A توام با چنگ‌زنی خیس رده A و حفظ حداکثری مقاومت سایش رویه تایر TBR» چالش نوآوری برگزار می‌کند.

بهبود کیفیت تایرهای تولید داخل با استفاده از فناوری نانو

بنابر اعلام دبیرخانه چالش‌های فناوری و نوآوری نانو شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و سایر پژوهشگران و فناوران علاقه‌مند تا تاریخ ۱۰ شهریور‌ماه فرصت دارند طرح مفهومی اولیه خود را به دبیرخانه چالش ارسال نمایند. پس از اتمام مهلت ثبت طرح‌ها و غربال آن‌ها (ارزیابی اولیه غیرحضوری)، داوری حضوری طرح‌ها انجام خواهد شد و سرانجام طرح‌های برگزیده به مرحله دوم خواهند یافت. برگزیدگان مرحله نخست، ۳ ماه فرصت خواهند داشت تا ضمن تکمیل مستندات فنی و اقتصادی، یک «نمونه آزمایشگاهی» مطابق با طرح اولیه خود بسازند یا نمونه اولیه خود را تکمیل نمایند. شرکت‌کنندگان برگزیده در مرحله اول، در جریان مرحله دوم چالش (ساخت نمونه آزمایشگاهی) به صورت گام‌به‌گام با پیشبرد طرح خود تا سقف ۷ میلیون تومان تسهیلات حمایتی شامل کمک‌هزینه نقدی و اعتبار استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو را طی مرحله دوم دریافت خواهند نمود. دریافت تایید فنی نمونه‌های اولیه در این مرحله منوط به تکمیل مستندات آزمایشگاهی و ارائه نتایج آزمون‌های تعیین شده خواهد بود. برنده نهایی چالش علاوه بر جوایز نقدی ۳۰ میلیون تومانی، می‌تواند از سایر حمایت‌های تجاری‌سازی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو بهره‌مند شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات چالش (نحوه ثبت نام، شرایط ارسال راه‌حل، جوایز و…) به نشانی Ichallenge.ir مراجعه نمایند.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است