خانه اقتصادیگزارش و تحلیل افزایش حجم معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا

افزایش حجم معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Petrochemical-product2

مرجع پلیمر در بازار ایران: رشد 12.7 درصدی حجم داد و ستد محصولات شیمیایی در بورس کالا مهمترین رخداد هفته گذشته در بورس کالای ایران بود و موجب شد تا شاهد ثبت رقم 32 هزار و 900 تن داد و ستد ترکیبات شیمیایی باشیم که بالاترین رقم در 4 هفته اخیر است. این میزان حجم معامله خود یکی از نرخ‌های برجسته در تاریخ فعالیت بورس کالای ایران به شمار می‌آید اگرچه در اواخر سال گذشته ارقامی شبیه به این نرخ را  تجربه شده بود ولی برای سال جاری تنها دو مرتبه است این این حجم معاملات هفتگی به ثبت می رسد.

Petrochemical-product2

این سیگنال با توجه به ویژگی‌های فنی بازار محصولات شیمیایی می‌تواند یک داده بسیار جذاب برای حمایت از تولید واقعی در صنایع تکمیلی باشد. از دلایل رشد حجم معاملات می‌توان به افزایش 7.5 درصدی حجم عرضه ترکیبات شیمیایی در بورس کالا و ثبت رقم 51 هزار و 940 تن اشاره کرد که نشانه‌ای از حمایت از این بازار است. همچنین شاهد رشد 16.75 درصدی تقاضای ترکیبات شیمیایی در بورس کالا و ثبت رقم 37 هزار و 910 تن بودیم که این رقم تقاضا یکی از ارقام جذاب در بازار شیمیایی‌های بورس کالا در ماه‌های گذشته است و نشان می‌دهد که اوضاع حداقل از مسیر تقاضا در حال بهبودی سریع قرار دارد.

استمرار این وضعیت معاملاتی در بورس کالا سیگنال مهمی برای تقویت تولید در صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی در صنعت پتروشیمی است.

در هفته گذشته رشد 7.36 درصدی حجم داد و ستد پلیمرها در بورس کالا تجربه شد و شاهد ثبت رقم 74 هزار و 219 تن معامله بودیم که خود از بهبود کلی وضعیت بازار حکایت دارد آن هم در شرایطی که این نرخ بالاتر از متوسط معاملات در 6 ماهه دوم سال گذشته بود یعنی از دوره رونق پیشین هم عملکرد بهتری در هفته گذشته به ثبت رسیده است. این در حالی بود که افزایش 6.3 درصدی حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا و ثبت رقم 99 هزار و 308 تن را شاهد بودیم که یک عدد جذاب به شمار می‌رود.

از دیگر ویژگی‌های بازار در هفته گذشته رشد 3.63 درصدی حجم تقاضای پلیمرها و رسیدن به 102 هزار و 959 تن بود که باز هم عدد مطلوبی برای تقاضا محسوب می‌شود و  تقاضای نزدیک به 103 هزار تنی هفته گذشته نیز سیگنال مثبت دیگری از روزهای خوب این بازار است.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است