خانه اقتصادیگزارش و تحلیل بورس کالا: دادوستد ۴.۶ میلیون تن محصول شیمیایی و پلیمری در سال 98

بورس کالا: دادوستد ۴.۶ میلیون تن محصول شیمیایی و پلیمری در سال 98

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Report and analysis

مرجع پلیمر در بازار ایران: در تالار محصولات پتروشیمی در حالی حدود ۴.۶ میلیون تن کالا به ارزش ۴۲ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان معامله شد که ارزش این تالار با رشد ۳۸ درصدی نسبت به سال پیش از آن همراه بود به طوری که بیش از ۳.۲ میلیون تن محصول به صورت نقدی و ۱.۳ میلیون تن به صورت سلف فروخته شد؛ ارزش معاملات نیز ۲ درصد کاهش یافت و حجم معاملات نسیه نیز به ۶۰۱۶ تن کالا رسید. همچنین، در تالار مذکور حدود ۱.۳ میلیون تن محصول شیمیایی و ۳.۲ میلیون تن محصولات پلیمری معامله شد.

Report and analysis

بازار ۳۳ هزار میلیارد تومانی فرآورده های نفتی

در تالار فرآورده های نفتی نیز حجم و ارزش معاملات به ترتیب رشد ۱۵ و ۵۱ درصدی را به نسبت معاملات سال ٩٧ ثبت کردند. به طوری که در این تالار بالغ بر ۱۱ میلیون و ۹۴۲ هزار تن انواع کالا معامله شد و ارزش ۳۳ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومانی را ثبت کرد.

در این تالار وکیوم باتوم با دادوستد ۵.۴ میلیون تن، انواع قیر با ۴.۶ میلیون تن و لوب کات با حجم ۱.۴ میلیون تنی عمده حجم معاملات را به خود اختصاص دادند. روغن، گوگرد، عایق رطوبتی و سلاپس واکس دیگر محصولات معامله شده در این تالار بودند. عمده معاملات این تالار به صورت نقدی انجام شد، به طوری که از ۱۱.۹ میلیون کالای دادوستد شده، بیش از ۱۰ میلیون تن آن به صورت نقدی مورد معامله قرار گرفت.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است