خانه تکنولوژي پلاستیکی که یاد گرفت حرکت کند

پلاستیکی که یاد گرفت حرکت کند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Moving Plastic

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان فنلاندی برای اولین بار به یک تکه پلاستیک راه رفتن یاد دادند. این قطعه پلاستیکی کوچک در زمان تابانده شدن نور بر روی سطح خود به جلو حرکت می کند. محققان می گویند این دستاورد مهم علمی در نهایت به تولید عضلات مصنوعی منجر خواهد شد.

Moving Plastic

پلاستیک یادشده از پلیمر کریستالی مایع حساس در برابر گرما ساخته شده که یک لایه رنگ نیز به آن اضافه شده است. این پلاستیک قادر به تبدیل انرژی نور به انرژی مکانیکی و در نهایت حرکت کردن و راه رفتن است.

محققان فنلاندی می گویند این پلاستیک قابل برنامه ریزی در آینده در قالب یک ربات قابل استفاده است و می توان از آن در حوزه های مختلف پزشکی و مهندسی استفاده کرد. پیش از این پلاستیک هایی که در برابر گرما واکنش نشان داده و حرکت می کردند، ساخته شده بودند.

اما تولید پلاستیکی که با تابیده شدن نور حرکت می کند، سابقه نداشته است.

پلاستیک یادشده فعلا با سرعت یک میلی متر بر ثانیه حرکت می کند که معادل سرعت حرکت حلزون هاست. امید می رود این قطعه پلاستیکی در آینده قادر به حرکات پیچیده تر و پیشرفته تری باشد.

منبع: مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است