خانه خبرنمايشگاه ها تعداد مشارکت کنندگان در نمایشگاه‌های ایران پلاست از 6100 شرکت عبور کرد

تعداد مشارکت کنندگان در نمایشگاه‌های ایران پلاست از 6100 شرکت عبور کرد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نمودار افزایشی

 مرجع پلیمر در بازار ایران: در طول 10 دوره برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران پلاست تاکنون میزان مشارکت شرکت‌های داخلی و خارجی از مرز 6100 بنگاه اقتصادی، تجاری و صنعتی عبور کرده است.

 

دهمین دوره برگزاری نمایشگاه ایران پلاست از حیث شرکت های مشارکت کننده داخلی و خارجی دارای بالاترین میزان مشارکت بوده زیرا دوره گذشته حدود 900 شرکت از 25 کشور جهان از آفریقا، آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و حتی اقیانوسیه در این گردهمایی حضور یافته اند.

با این وجود دهمین نمایشگاه ایران پلاست درحالی برگزار شد که صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی نخستین روزهای فضای پسابرجام و لغو محدودیت های بین المللی را تجربه می کردند و حتی بسیاری از محدودیت ها و تحریم ها به طور کامل تعلیق نشده بود اما هم اکنون شرایط برگزاری یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست با دوره گذشته آن به طور کامل نتفاوت است.

در شرایط فعلی بسیاری از محدودیت ها و تحریم های اقتصادی، بازرگانی و صنعتی لغو شده و بررسی وضعیت ثبت نام و مراجعه شرکت های معتبر و صاحب نام فعال در صنایع تکمیلی پتروشیمی، پلاستیک و پلیمری جهان هم نشان می دهد که میزان مشارکت در نمایشگاه امسال از حیث کمی و کیفی قابل مقایسه با دوره‌های گذشته نخواهد بود.

از سوی دیگر سیاست شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان متولی برگزاری یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست هم آن است که در این دوره با ایجاد شرایطی، فضا را برای حضور شرکت های صاحب فنآوری، تکنولوژی و دانش فنی روز جهان در صنایع تکمیلی پتروشیمی به منظور حضور در نمایشگاه فراهم کند.

بنابراین پیش بینی می شود امسال ضمن به ثبت رسیدن رکوردهای جدید از نظر مشارکت، شاهد حضور شرکت های بزرگ بین المللی و صاحب عنوان در نمایشگاه یازدهم ایران پلاستیک باشیم که فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلاستیک می توانند از این فرصت برای همگرائی و هماهنگی بیشتر با شرکت های معتبر بین المللی به منظور به روز رسانی و نوسازی خطوط تولید و با رویکرد انتقال دانش و فن آوری حداکثر استفاده را بکنند.

برنامه‌ریزی برای سفر بازرگانان به تهران

همزمان با بازگشت شرکت های معتبر بین المللی و صاحب دانش خارجی به نمایشگاه ایران پلاست، با توجه به اینکه سعال نمایشگاه امسال هم رونق فضای کسب و کار در صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور بوده، ستاد برگزاری نمایشگاه قصد دارد که با هماهنگی تشکل‌های صنفی زمینه سفر تجار، بازرگانان و خریداران محصولات، کالا، تجهیزات، خدمات فنی و مهندسی تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی به تهران و سپس بازدید آنها از نمایشگاه را فراهم کند.

بنابراین برای نمایشگاه یازدهم ایران پلاست پروژه ای به نام «فرودگاه تا فرودگاه» تعریف شده که با اجرای این طرح نمایشگاه ایران پلاست تسهیلاتی را همچون اقامات دو روزه رایگان به تجار و بازرگانان خارجی به ویژه از کشورهایی که جز بازارهای هدف صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران هستند را ارائه می کند.

سایه «ایران پلاست» بر سر نمایشگاه‌های پلاستیک خاورمیانه

نمایشگاه ایران پلاست در مقایسه با نمایشگاه‌هایی همچون استانبول، عرب و حتی چاینا پلاست از برگ برنده‌هایی برخوردار بوده که می‌تواند به رونق هر چه بیشتر این نمایشگاه بزرگ بین‌المللی دامن بزند.

در شرایط فعلی ایران از ظرفیت تولید سالانه حدود 62 میلیون تن مواد خام پتروشیمی و پلیمری برخوردار است که این ظرفیت تا پایان سال جاری با بهره برداری از طرح‌های جدید پتروشیمی به مرز 72 میلیون تن و تا پایان برنامه ششم توسعه با جذب 30 میلیارد دلار سرمایه خارجی از مرز یک‌صد میلیون تن در سال عبور می کند.

ظرفیت تولید 62 میلیون تن محصولات پتروشیمی و پلیمری و پتانسیل تولید بیش از ظرفیت فعلی به پشتوانه بزرگترین ذخیره گاز طبیعی جهان، ایران را در کنار کشورهایی همچون عربستان سعودی، قطر و ایالات متحده آمریکا به قطب تولید پتروشیمی جهان تبدیل کرده است.

این ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی با قیمت‌هایی رقابتی و کیفیتی بالا اولین و مهمترین دلیل موفقیت ایران پلاست خواهد بود به طوری‌که با عرضه محصولات بیش از 40 شرکت پتروشیمی در نمایشگاه امسال، هیات‌های بزرگ اقتصادی و تجاری برای امضای قراردادهای خرید مسافر تهران خواهند شد.

از سوی دیگر در کنار تولید محصولات خام پتروشیمی، ایران از پتانسیل تبدیل به هاب تولید محصولات صنایع تکمیلی پتروشیمی هم برخوردار است، لغو تحریم‌ها، موقعیت ممتاز بین‌المللی، مسافت کوتاه جغرافیایی با بازارهای بزرگ مصرف همچون ترکیه، هند، پاکستان، چین، روسیه، افغانستان، کشورهای حوزه قفقاز، آسیای میانه و آسیای مرکزی، نیروی انسانی متخصص و ارزان قیمت، وجود اسکله، راه آهن و زیرساخت‌های حمل و نقل، تخلیه و بارگیری در پایانه‌ها و بنادر دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان از دیگر مزیت‌های توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در ایران است.

علاوه بر این با لغو تحریم‌ها بسیاری از شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در حوزه صنایع خودروسازی، انرژی، بسته بندی و مواد غذایی، ساخت انواه تجهیزات و ماشین آلات صنعتی به ایران خواهند آمد که قرار است بر اساس سیاست‌های دولت خطوط جدید تولید با اولویت انتقال دانش و فن آوری را در کشور نصب و راه اندازی کنند.

به عنوان نمونه حضور یک شرکت بزرگ خارجی تولید کننده مواد شوینده و بهداشتی در کشور و راه افتادن خط تولید محصولات این شرکت در ایران به منزله آن است که این شرکت مجبور است در بسیاری از حوزه ها از جمله مظروفات، مصنوعات و محصولات پلیمری و پلاستیکی مواد و کالاهای مورد نیاز خود را در ایران تهیه کند و این مصداق در صنایع خودروسازی و قطعه سازی بیش از سایر صنایع در کشور جاری خواهد شد.

در این شرایط قطعا برگزاری نمایشگاه ایران پلاست می تواند به در رونق صنایع تکمیلی پتروشیمی، پلیمر و پلاستیک تاثیر گذار باشد و با سفرهای مختلف خارجی به تهران شاهد آغاز دور جدید فعالیت‌های تجاری و اقتصادی با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و صاحب برند در داخل کشور باشیم.

قطعا با استمرار فضای پسابرجام و با توجه به پتانسیل‌های بالای تولیدی در صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلاستیک ایران، در آینده‌ای نزدیک حتی نمایشگاه‌های معتبری همچون چاینا پلاست هم می‌توانند در سایه نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران پلاست قرار بگیرند.

یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست 2 تا 5 مهرماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار خواهد شد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است