خانه تکنولوژي استفاده از پنل PVC مقاوم‌شده در برابر اشعه UV به جای مصالح سنتی

استفاده از پنل PVC مقاوم‌شده در برابر اشعه UV به جای مصالح سنتی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
کامپوزیت

مرجع پلیمر در بازار ایران: امروزه پنل‌های ساختمانی سبک در تولید و توسعه صنعتی ساختمان نقش ویژه‌ای به عهده گرفته‌اند. یکی از این پنل‌ها پلی‌وینیل‌کلراید یا همان (PVC) است که این صفحات یا ورق‌های پی‌وی‌سی، نوعی پلاستیک پرکاربرد بوده و قابل رقابت با چوب و سفال هستند و به صورت وسیعی در صنایع مبلمان، ساختمان و تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اضافه کردن مواد دیگر به این عنصر باعث شده در انعطاف‌پذیری و همچنین سخت شدن آن تأثیر بسزایی داشته باشد. این صفحات بر اساس نیاز مصرف‌کننده، قابلیت حکاکی، برجسته‌سازی (Emboss)، چاپ، رنگ آمیزی و روکش کردن را دارد، ضمن آنکه به شدت در مقابل رطوبت و خوردگی مقاوم هستند و امکان استفاده در نمای خارجی ساختمان را دارند.

در نمای خارجی ساختمان، تابش نور خورشید که حاوی اشعه‌هایی مانند ماورای بنفش است، می‌تواند منجر به گسستن پیوندهای داخلی مواد تشکیل دهنده PVC و کاهش کیفیت نما شود. لذا جهت بهبود خواص PVC، از مواد مختلفی همچون پرکننده‌ها مانند نانوذرات (برای افزایش استحکام و مقاومت پروفیل) و همچنین اعمال پوشش‌های نانومتری مقاوم در برابر رطوبت یا اشعه استفاده می‌شود.

یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از سوسپانسیون اکسید گرافن و پلی‌آنیلین سنتز شده در حضور اکسنده آمونیومی، پنل PVC را مخصوص نمای بیرونی ساختمان تولید کرده است که در برابر اشعه UV مقاومت بالایی دارد. این پنل جایگزین مناسبی برای ورق کامپوزیت، ترموود و همچنین مصالح سنتی است.

این پنل نما در برابر رطوبت و پوسیدگی ناشی از شرایط جوی سخت، کاملاً مقاوم بوده و از سطح بالای ماندگاری طرح و رنگ برخوردار است که موجب شده مورد توجه معماران و سازندگان ساختمان‌های مدرن قرار گیرد. نصب پنل‌های نورتم بسیار سریع و آسان بوده و با استفاده از آن در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.

بر اساس اعلام ستاد نانو، این شرکت همچنین پنل PVC آنتی‌باکتریال نیز تولید و به بازار عرضه کرده است. “مقاومت زیاد در برابر رطوبت و پوسیدگی در شرایط جوی دشوار”، “جایگزین مناسب برای ورق کامپوزیت، ترموود و همینطور مصالح سنتی”، “صرفه‌جویی در زمان و همین‌طور هزینه پروژه‌های ساختمانی”، “سطح بالای ماندگاری طرح و رنگ”، “ضد آب و رطوبت، قابل شستشو”، “سبک و با قابلیت نصب آسان”، “مقاوم در برابر اشعه UV”، “قیمت مناسب” و “ضد ضربه” از مزایای این محصول است.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است