خانه خبر مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی پلیمر با گرایش چاپ راه اندازی شد

مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی پلیمر با گرایش چاپ راه اندازی شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: برای نخستین بار در کشور مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی پلیمر با گرایش چاپ در دانشگاه امیرکبیر راه اندازی شد.

«حمید گرمابی» عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر و رئیس دانشکده پلیمر و رنگ این دانشگاه، با اعلام این خبر با اشاره به اهمیت صنعت چاپ به عنوان یکی از صنایع مهم کشور، افزود: با بازنگری انجام شده در رشته مهندسی پلیمر در تاریخ یازدهم تیر ماه امسال، در گرایش چاپ به عنوان یکی از ۹ گرایش اصلی رشته مهندسی پلیمر، مقطع کارشناسی ارشد با هفت درس اصلی و چهار درس اختیاری به تصویب رسید.

وی با اشاره به پذیرش دانشجو در این مقطع از مهر ماه آینده، تاکید کرد: برای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر این صنعت در کشورمان نیاز به دوره تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر با گرایش چاپ وجود داشت.

وابستگی بیش از ۸۵ درصدی در صنعت چاپ

در این پیوند، «محمد بیطرفان» رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران در گفت وگو با ایرنا ابراز امیدواری کرد: گرایش چاپ در سایر رشته‌های فنی و مهندسی مثل مهندسی مکانیک در دانشگاه‌های معتبر کشور شکل بگیرد که یکی از نیازهای اساسی کشور است.

وی تاکید کرد: شایسته کشورمان نیست وقتی انقلاب ما فرهنگی بوده و صنعت چاپ به عنوان بزرگ‌ترین صنعت فرهنگی جهان و ایران به شمار می رود، وابستگی بیش از ۸۵ درصدی در این صنعت را شاهد باشیم.

بیطرفان، گردش مالی بیش از یک هزار میلیارد دلاری صنعت چاپ در جهان را یادآور شد و افزود: صنعت چاپ می تواند به عنوان یکی از صنایع راهبردی و خلق کننده ارزش افزوده برای همه صنایع از جمله در حوزه‌های بهداشت و درمان، سیاسی، اجتماعی، صادرات غیر نفتی و غیره به عنوان یک صنعت تکمیل کننده و بازوی توانمندی برای تحقق “جهش تولید” باشد.

وی به طور نمونه، صادرات سالیانه بیش از یک میلیارد دلاری شیرینی و شکلات کشور را مثال زد و گفت: به طور قطع نیمی از این ارزش افزوده و ارزآوری، ناشی از بسته بندی مناسب بوده وابسته به صنعت چاپ کشور است که می‌تواند بازار فروش ما را توسعه داده و خریداران و مصرف‌کنندگان را تشویق به خرید کند.

به گفته این مقام صنفی، اگر به دنبال تحقق کاهش تولید هستیم به طور قطع در صنعت چاپ یکی از ارکان آن است. وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک می‌توان به توسعه صنعت چاپ و بسته‌بندی را در اسناد بالادستی کشور شاهد باشیم.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است