خانه تکنولوژي ساخت نسخه بومی چاپگر سه بعدی قطعات پلیمری

ساخت نسخه بومی چاپگر سه بعدی قطعات پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
3D-Printing

مرجع پلیمر در بازار ایران: چند سالی است از فناوری چاپ سه‌بعدی بسیار گفته می‌شود. فناوری که مفهوم تازه‌ای را در صنعت با خود به ارمغان آورده و رویه‌های پیشین را در ساخت، طراحی، شبیه‌سازی و بسیاری از حوزه‌های دیگر دست‌خوش تحول کرده است.

شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی هم پا به میدان این فناوری گذاشته‌اند و با تولید محصولات دانش‌بنیان‌ ایران‌ساخت این حوزه از جمله چاپگرهای سه‌بعدی، راه را برای توسعه این فناوری‌ها هموار کرده‌اند.

3D-Printing

صنعت ساخت افزایشی که بیش‌تر با چاپ سه‌بعدی شناخته می‌شود، با تلاش فعالان فناور یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، در مسیر بومی‌سازی و تکمیل زنجیره تامین ماشین آلات و خدمات تولید قطعات حرکت می‌کند.

اما یک شرکت دانش بنیان داخلی برای پاسخگویی به نیاز روز بخش‌های مختلف صنعت، پزشکی و پژوهشی کشور و همچنین فرهنگ سازی و جهت دهی به آنها و ورود به عرصه بازارهای بین‌المللی گام برداشته است.

مدیرعامل این شرکت فناور با بیان این‌که فناوری ساخت این چاپگر فقط در اختیار ۶ کشور جهان قرار دارد، افزود: دستگاه پرینتر سه بعدی صنعتی SLS با نام تیوان R۲۳۰، برای تولید قطعات پلیمری در تیراژ پایین و با پیچیدگی هندسی بالا، بدون نیاز به قالب سازی است.

امیرحسین محمودی با بیان این‌که دستگاه ایران‌ساخت می‌تواند قطعات پلیمری را با دقت و کیفیتی بسیار در کمترین زمان ممکن تولید کند، عنوان کرد: این دستگاه برای تولید قطعات از جنس پلی آمید به صورت صنعتی و تیتانیوم به صورت پژوهشی تنظیم شده است، اما با توجه به این‌که فناوری کاملا بومی این محصول در داخل شرکت توسعه پیدا کرده است، امکان هر گونه سفارشی سازی نیز وجود دارد.

وی، مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول را سرعت تولید قطعات با کیفیتی بالاتر نسبت به نمونه‌های مشابه دانست و گفت: از این چاپگر می‌توان برای نمونه سازی سریع، ساخت قطعات پلیمری با تیراژ کم، قطعات سفارشی یا ساخت قطعات پلیمری با طراحی های پیچیده استفاده کرد.

به گفته این فعال حوزه دانش بنیان، تیوان R۲۳۰ با بهره گیری از توانایی لیزر پر قدرت، قابلیت جوش پودر انواع پلیمر را داشته و قطعات پلیمری پیچیده را در کم ترین زمان و مقرون به صرفه تولید می کند.

وی افزود: این دستگاه به دلیل استفاده از پودر پلی آمید، قطعاتی با خواص مکانیکی بالا، با دوام، مقاوم در برابر حرارت و مواد شیمیایی و مناسب برای تست های فانکشنال و عملکردی تولید می کند که حتی از این قطعات می توان به عنوان قطعه نهایی نیز استفاده کرد.

محمودی با اشاره به قیمت پایین‌تر این دستگاه نسبت به نمونه مشابه خارجی گفت: این چاپگر به طور میانگین در هر ساعت ۲ سانتی‌متر از قطعه را در راستای عمودی چاپ می کند، در حالی که نمونه اروپایی آن ۲۲۰ هزار یورو قیمت دارد و نمونه ایران‌ساخت این چاپگر با قیمت ۱۰۰ هزار یورو عرضه می‌شود.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است