خانه اقتصادیگزارش و تحلیل رشد حجم معاملات در بازار محصولات پتروشیمی بورس کالا در جریان داد و ستد های هفته گذشته

رشد حجم معاملات در بازار محصولات پتروشیمی بورس کالا در جریان داد و ستد های هفته گذشته

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پلیمری

مرجع پلیمر در بازار ایران: افزایش 3.78 درصدی حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا در هفته قبل شاید مهمترین خبر آماری از معاملات بود که در نهایت موجب شد تا حجم معاملات به 77 هزار تن افزایش یابد. این رقم معاملاتی در بالاترین میزان در 3 هفته اخیر بود و البته احتمال استمرار رشد حجم معاملات را در بر دارد.

محصولات پلیمری

از سوی دیگر افزایش 2.44 درصدی حجم معاملات ترکیبات شیمیایی در بورس کالا و ثبت رقم 33 هزار و 690 تن هم که بالاترین رقم در 5 هفته اخیر بوده را باید در نظر گرفت. از سوی دیگر در بازار شیمیایی‌های بورس کالا؛ ذات رشد حجم معاملات در شرایطی که عرضه و تقاضا هر دو کاهشی بوده است یک داده مهم و برجسته است که در بازار پلیمرها نیز شاهد رشد حجم معاملات و افزایش تقاضا در شرایطی که عرضه کاهش یافته بود هستیم

ین سیگنال‌ها را باید جدی گرفت زیرا نشان می‌دهد که بازار روزهای خوبی را در پیش گرفته و می‌توان حتی به استمرار رشد حجم معاملات نیز خوش‌بین بود. البته وضعیت بازار پلیمرها اهمیت بالاتری دارد و شاهد کاهش 2.67 درصدی حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا در هفته گذشته بودیم که موجب شد این رقم به 96 هزار 652 تن برسد که البته این رقم عرضه هنوز در سطوح بالایی قرار دارد. همچنین افزایش 2.74 درصدی تقاضای پلیمرها در هفته گذشته و ثبت رقم 105 هزار و 785 تن که بالاترین میزان در 4 هفته اخیر است را باید مورد توجه قرار داد و نشانه‌ای از بهبود این بازار به شمار می رود.

در بازار شیمیایی‌ها شاهد کاهش 2 درصدی حجم عرضه در بورس کالا در هفته گذشته بودیم که موجب شد تا حجم عرضه‌ها به 50 هزار و 956 تن برسد که البته هنوز هم رقم جذابی به شمار می‌رود. کاهش 0.15 درصدی حجم تقاضای محصولات شیمیایی در هفته قبل و ثبت رقم 37 هزار و 852 تن را شاهد بودیم که اگرچه کاهشی نسبی دارد ولی هنوز رقم مطلوبی برای کلیت این بازار است.

ا بازار روزهای مطلوبی را پشت سر گذاشته و به احتمال قوی می‌توان به روزهای آینده برای هفته جاری نیز خوش‌بین بود.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است