خانه علمی پژوهشی تبدیل پلاستیک به یکی از اجزای کلیدی باتری به کمک مایروفر

تبدیل پلاستیک به یکی از اجزای کلیدی باتری به کمک مایروفر

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Plastic Recycle material

مرجع پلیمر در بازار ایران: تلاش برای بهبود بخشیدن به فناوری باتری‌ باعث شده که دانشمندان هر نوع ماده و روشی را به کار بگیرند. حال دانشمندان از دانشگاه پردو با استفاده از ضایعات پلاستیکی و مایکروفر موفق به ساخت یکی از اجزای کلیدی باتری شدند.

Plastic Recycle material

نوعی پلاستیک بازیافت‌پذیر به نام «پلی‌اتیلن ترفتالات» وجود دارد که در بطری‌های نوشابه و آب معدنی به فراوانی یافت می‌شود. گروه تحقیقاتی به دنبال روشی برای بهبودسازی نحوه بازیافت این پلیمر کلیدی بودند. دانشمندان در نظر داشتند در روش جدید بازیافت از ماده‌ای به نام «ترفتالات دی سدیم» در استفاده کنند. این سلول‌های ارگانیک طبیعی به دلیل عملکرد الکتروشیمیایی مؤثر و سازگاری با محیط زیست می‌توانند به عنوان آند در باتری‌های لیتیوم یونی و سدیم یونی به کار بروند. این درحالی است که آندهای باتری‌های امروزی ترکیبی از گرافیت و مس هستند.

در روش جدید برای سنتز ترفتالات دی سدیم از پلی‌ایتلن ترفتالات استفاده می‌شود تا پلاستیک حالت ورقه ورقه پیدا کند. سپس این ورقه‌ها برای دو دقیقه تحت تأثیر اشعه مایکروویو فوق‌سریع قرار می‌گیرند. گروه تحقیقاتی از ماده نهایی به عنوان آند در باتری استفاده می‌کنند. یکی از اهداف این مطالعه اطلاع‌رسانی در خصوص انرژی‌های تجدیدپذیر و مواد قابل‌بازیافت است.

منبع: آنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است