خانه اقتصادیگزارش و تحلیل تداوم افت قیمت ها در بازارهای پتروشیمی آسیا

تداوم افت قیمت ها در بازارهای پتروشیمی آسیا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران: بازارهای کلیدی پتروشیمی آسیا به تازگی کاهش دو رقمی قیمت ها را در مقایسه با مدت مشابه سال 2018 میلادی تجربه کردند. این وضعیت به دنبال ادامه یافتن روند انقباضی تجارت جهانی و ضعیف شدن اقتصادهای منطقه ای در آستانه یکسالگی جنگ تجاری میان آمریکا و چین پدید آمده است.

پتروشیمی

بر اساس قیمت های منتشر شده از سوی موسسه آی سی آی اس برای پنج محصول عمده پتروشیمی، در تاریخ چهارم ژوئیه، اتیلن با 42 درصد افت قیمت، شدیدترین روند کاهشی را در یک سال گذشته تجربه کرد. محصولات دیگر شامل آروماتیک ها، بنزن و استایرن نیز کاهش بیش از 20 درصدی را شاهد بودند.

قیمت های اتیلن در اوایل ماه ژوئیه امسال به پایین ترین سطح در یک دهه گذشته رسید. کارشناسان دلیل آن را مازاد عرضه موجود در بازار می دانند که انتظار می رود در نیمه دوم سال جاری میلادی نیز ادامه یابد.

امی یو، تحلیل گر ارشد موسسه آی سی آی اس، می گوید: با رسیدن قیمت های اتیلن به پایین ترین سطوح در 10 سال گذشته، در اوایل ژوئیه امسال، پیش بینی می شود تقویت تمایل مشتریان به خرید، مقداری به بهبود وضعیت بازار کمک کند.

از طرفی انتظار می رود تعدادی عملیات تعمیر و نگهداری از پیش برنامه ریزی شده و تقویت بخش پایین دستی یعنی تولید پلی اتیلن (PE) و مونو اتیلن گلایکول (MEG)، تا حدودی به بازیابی قیمت ها بینجامد.

با این همه، گسترش دامنه جنگ اقتصادی چین و ایالات متحده ، چشم انداز قیمتی نامطلوبی را پیش روی بازارهای آسیایی قرار داده است.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است