خانه خبر محققان اسپانیایی بدنبال توسعه یک فرآیند نوین بازیافت ضایعات پلی اورتان

محققان اسپانیایی بدنبال توسعه یک فرآیند نوین بازیافت ضایعات پلی اورتان

توسط مدیر سایت
0 نظرات
polyurethane scrap

مرجع پلیمر در بازار ایران: کنسرسیومی از شرکت های اسپانیایی با هدایت تایتن ریسایکلینگ سولوشنز (Titan Recycling Solutions)، مستقر در والنسیا اسپانیا، با هدف توسعه یک فرآیند نوین بازیافت ضایعات پلی اورتان (polyurethane) تشکیل یافته است.

polyurethane  scrap

پروژه یادشده موسوم به فوم2فوم (Foam2Foam) به دنبال بررسی تجزیه این محصول به کمک حرارت، مواد شیمیایی یا کاتالیزرو، در فرآیندی موسوم به گلیکولیز کاتالیستی (catalytic glycolysis) است.

مواد خام پلی اول سبز (green polyol) طی فرآیند گلیکولیز کاتالیستی تولید می شوند.

بنا بر اعلام مرکز فناوری پلاستیک اسپانیا موسم به آئیمپلاس (Aimplas) که خود بخشی از کنسرسیوم یاشده محسوب می شود، هدف این پروژه ارتقاء فرآیند و تحلیل راندمان آن است.

مواد پلی اروتان دارای کاربردهای فراوان در طیف وسیعی از صنایع شامل خودروسازی، مبلمان، بسته بندی، ساخت و ساز و لوازم ورزشی هستند.

با توجه به این موضوع که پلی اورتان می تواند فرم های مختلفی شامل انعطاف پذیری، صلبیت و وزن سبک داشته باشد و از طرفی تمایل زیادی به ترکیب با مواد دیگر دارد، فوم های این ماده به سختی قابل بازیافت اند و اغلب در زمین های دفن زباله انباشت و یا به طور مکانیکی بازیافت می شوند.

انتظار می رود فرآیند جدید که مبتنی بر بازیافت شیمیایی است، تحولی مهم در عرصه بازیافت پلی اورتان ایجاد کند.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است