خانه خبر راهبرد پتروشیمی های خاورمیانه در مسیر یکپارچه سازی

راهبرد پتروشیمی های خاورمیانه در مسیر یکپارچه سازی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران: مشارکت کنندگان در میزگردی در نشست انرژی خاورمیانه (Middle East Energy Summit) در هفته جهانی نفت (International Petroleum week)، روز پنجشنبه نهم اسفند ماه اعلام کردند: شرکت های نفت خاورمیانه در حال حرکت به سوی راهبردهای ادغام عمودی (vertical integration) برای افزایش ارزش افزوده صادرات خود و کاهش آسیب پذیری در برابر نوسانات قیمت نفت خام هستند.

پتروشیمی

بیش از سه چهارم حاضران در این نشست، نظر کارشناسانی که ادغام عمودی را موفق ترین راهبرد برای شرکت های ملی نفت خاورمیانه می دانستند، تایید کردند. این کارشناسان معتقدند که بازار جهانی نفت خام در حال رسیدن به بیشینه سطح تقاضا است و در این شرایط ادغام عمودی بهترین راهکار به شمار می رود.

ادغام و یکپارچه سازی به شرکت های ملی نفت این امکان را می دهد که کاهش حاشیه سود بخش بالادستی در پی کاهش قیمت های نفت خام را به کمک حاشیه سود بالاتر فعالیت های پایین دستی و پتروشیمی جبران کنند.

در حال حاضر سعودی آرامکو و ادنوک به عنوان شرکت های پیشرو منطقه در این حوزه محسوب می شوند. اگر چه تحلیلگران بر این باورند که این راهبرد اجتناب ناپذیر است و شرکت های ملی نفت دیگر منطقه نیز دیر یا زود آن را دنبال می کنند.

این تحلیلگران می گویند: شرکت های ملی نفت از شرکت های بزرگ نفتی درس مهمی آموخته اند. شرکت های بزرگ در سال های اخیر سرمایه گذاری های فراوانی در یکپارچه سازی فعالیت های پالایشی و پتروشیمی خود کرده اند و از این راه توانسته اند تاثیرات منفی کاهش قیمت های نفت خام را با سود حاصل از فعالیت های پایین دستی و پتروشیمی جبران کنند.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است