خانه خبر تامین نیازهای صنعت پتروشیمی با استفاده از توانمندی سازندگان ایرانی

تامین نیازهای صنعت پتروشیمی با استفاده از توانمندی سازندگان ایرانی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
persian golf petrochemical

مرجع پلیمر در بازار ایران: قدرت الله فرج پورمدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر لزوم حمایت از سازندگان ایرانی فعال در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: برنامه ریزی ها و اقدام های جامعی برای استفاده از توان داخل برای تامین تجهیزات و قطعه های مورد نیاز صنعت پتروشیمی انجام شده است و خوشبختانه شاهد حضور فعال شرکت های سازنده دراین عرصه هستیم.

persian golf petrochemical

تهیه لیست اقلام یا نیاز سنجی اقلام راهبردی صنعت پتروشیمی

وی با بیان این که لیست اقلام راهبردی صنایع پتروشیمی از طرف مهندسی طرح ها و امور مهندسی تولید به کمیته مربوطه در صنعت نفت ارایه شده است گفت: با توجه به این لیست ،اقدامات انجام شده و در حال انجام در مواردذیل عنوان می شود.

فرج پور با اشاره این که  لیست اقلام یا نیاز سنجی اقلامی که امکان ساخت آن در داخل کشور وجود داردتهیه شده است گفت: بر همین اساس از طرف امور مهندسی تولید نیاز سنجی مجتمع های تولیدی انجام شده و اطلاعات دریافتی جهت اقدامات بعدی به وزارت نفت ارسال شده است.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:اقدام بعدی تهیه فهرست سازندگان، مشاوران و پیمانکاران (اعم از داخلی و خارجی) است که این فهرست با محوریت مدیریت طرح ها و با عضویت نمایندگان مدیریت کنترل تولید، مدیریت طرح ها و غیره تهیه و هر سال با ویرایش جدید به مجتمع ها ا ابلاغ می شود.

ممنوعیت خرید کالای خارجی در صورت تولید داخلی

وی گفت :همچنین ممنوعیت خرید کالای خارجی در صورت داشتن مشابه داخلی از طریق دستور العمل ها و ابلاغیه های صنعت نفت اعلام شده است.

فرج پور با اشاره به اقدام بعدی یعنی در اختیار قراردادن امکانات ویژه به شرکت های داخلی در زمینه های ساخت و تعمیرات با ایجاد ۲۳ دستگاه سوله فرعی در منطقه ویژه اقتصادی عسلویه ابراز داشت: این اقدام برای آن انجام شد تا از شرکت های سازنده و تعمیراتی با توجه به نیاز مجتمع ها (توسط امور مهندسی تولید) پشتیبانی شود.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: علاوه بر موارد فوق، در راستای شناسایی حداکثری توانمندی های شرکت های داخلی، همه ساله نمایشگاهی در حاشیه اجلاس ­های مدیران تعمیرات صنعت پتروشیمی برگزار می شود که مورد استقبال مدیران و رؤسای تعمیرات مجتمع ها و همچنین سازندگان داخلی قرار گرفته است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است