خانه اقتصادیگزارش و تحلیل  رشد حجم داد‌و‌ستد پلیمرها در بورس کالا

 رشد حجم داد‌و‌ستد پلیمرها در بورس کالا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نمودار افزایشی

مرجع پلیمر در بازار ایران: هفته گذشته با کاهش قیمت‌های پایه شاهد افزایش جذابیت خرید بودیم اگرچه حجم عرضه پلیمرها نزدیک به ۴ درصد کاهش یافت. این در حالی بود که حجم تقاضا به نسبت هفته قبل بیش از ۱۹ درصد افزایش داشت که خود نشانگر افزایش جذابیت خرید بود.

نمودار افزایشی

 رشد حجم داد‌و‌ستد پلیمرها

کاهش قیمت‌های پایه در کنار جرقه‌هایی از رشد قیمت‌ها در بازار داخلی و تکانه‌هایی شکننده از رشد قیمت دلار در بازار آزاد مخصوصا در اواسط هفته قبل دلایل این رشد تقاضا به شمار می‌رود اگرچه در نهایت شاهد بودیم حجم معاملات کمتر از ۱۲ درصد رشد داشت و به بیش از ۴۵ هزار تن رسید.

این رقم معاملاتی را باید مهم ارزیابی کرد اگرچه انتظار از حجم معاملات بیشتر بود و عدم رشد بیشتر حجم داد و ستد را باید در کاهش عرضه‌ها جست‌وجو کرد. در هر حال برای هفته گذشته اغلب گروه‌های کالایی با رشد حجم معاملات همراه شدند که سیگنالی مهم به بازار در مسیر تزریق بیشتر کالا از بورس به بازار ارزیابی می‌شود.

همان‌گونه که از نمودار حجم معاملات در بورس کالا قابل استناد است؛ هنوز هم جریان غالب در بازار در مسیر حجم داد و ستد پلیمرها نزولی ارزیابی می‌شود و جریان کلی در بازار به سمت افزایش حجم معاملات به‌صورت مستمر حرکت نکرده است.

این سیگنال به معنی حضور بازار در یک فاز رکود عمومی تعبیر می‌شود و اگر این داده را بپذیریم، باید افزایش حجم معاملات را مقطعی ارزیابی کرد و متوسط حجم معاملات هفتگی را بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تن برآورد کرد. این داده به هیچ عنوان سیگنال مطلوبی نیست آن هم در شرایطی که با رشد قیمت دلار در بازار آزاد جذابیت چندانی برای واردات محصولات نهایی باقی نمانده و صنایع داخلی می‌توانند از این شرایط به نفع خود بهره ببرند ولی تاکنون عقب‌نشینی تقاضا اجازه چندانی برای این ایفای نقش به صنایع تکمیلی نداده است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است