خانه تکنولوژي نسل سوم نانوپوشش‌های شفاف آنتی‌باکتریال عرضه شد

نسل سوم نانوپوشش‌های شفاف آنتی‌باکتریال عرضه شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Antibacterial

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت نانوکر، نسل سوم نانوپوشش‌های آنتی‌باکتریال خود را عرضه کرد. این نانوپوشش‌های شفاف قابلیت استفاده روی سطوح مختلف را دارند.

Antibacterial

نانوپوشش‌های شفاف آنتی‌باکتریال

نانوکر دویچلند (Nano-Care Deutschland) یکی از شرکت‌های انشعاب‌یافته از مؤسسه‌ی مواد جدید لایبنیز (INM) در آلماناست. این شرکت نسل سوم نانوپوشش‌های خود را تولید کرده‌است که می‌توان آن را روی سطوح مختلف قرار داد تا برای یک دوره‌ی زمانی هفت ماه تا چند سال، عفونت‌زدایی از سطح را انجام دهد.

با قرار دادن این نانوپوشش روی سطح می‌توان جرم‌های مختلف بیمارستانی را به شکل مؤثری از بین برد و در نهایت مانع از عفونت‌های قارچی، باکتریایی و مخمری در محیط‌های بیمارستانی شد. این فناوری می‌تواند برای حل مشکل پاتوژن‌های بیماری‌زا مورد استفاده قرار گیرد.

این نانوپوشش را می‌توان روی سطوح مختلف قرار داد تا خواص ضد میکروبی در آن سطح ایجاد شود. با اعمال این پوشش روی سطح، ناهمواری‌های نوک ‌تیزی روی سطح به‌وجود می‌آید که به راحتی دیواره‌ی سلولی میکرواورگانیسم‌ها را از بین برده و موجب نابودی آن‌ها می‌شود؛ بدون این که با چشم غیرمسلح بتوان آن را دید.

کاربردهای پزشکی در کنار کاربردهای روزمره

نکته‌ی قابل توجه در این محصول آن است که نیاز به آموزش ندارد و مصرف کننده به سادگی می‌تواند از آن بهره‌مند شود. اولیور سونتاگ، مدیرعامل شرکت نانوکر، می‌گوید: « در کنار کاربردهای پزشکی این فناوری، ما به دنبال استفاده از آن در زندگی روزمره هستیم. انتظار داریم که این نانوپوشش بتواند در تلفن‌همراه، صفحه‌های نمایشگر لمسی، صفحه کلیدها، ماوس‌ کامپیوتر، فرمان خودرو، دستگیره‌ی در، درپوش توالت، کفش و محصولات ورزشی استفاده شود.» علاوه براین، این نانوپوشش قابلیت استفاده در تجهیزات و دستگاه‌هایی نظیر خودپردازها، تجیهزات استخر و سونا و استودیوها را دارد.

شرکت نانوکر در سال 2000 از مؤسسه‌ی INM انشعاب یافته است تا تجاری‌سازی فناوری نانوپوشش‌های سرامیکی شفاف را سرعت بخشد تا از این نانوپوشش‌ها به‌عنوان جایگزین تفلون یا ترکیبات فلورکربن استفاده شود. در ابتدای کار تمرکز روی بازار داخلی بود، اما در ادامه محصولات خود به 70 کشور مختلف صادر کرده‌است. نانوکر از سال 2016 تا 2018 به یکی از تأمین‌کنندگان فناوری برای صنایع خودروسازی، نساجی و مهندسی مکانیک تبدیل شده‌است.

منبع : Nano-Care: Invisible Self-disinfection: “Wipe-on Glass” Enables Permanent Hygiene and Protection From Infection Through Creation of Antimicrobial Surfaces

        ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است