خانه تکنولوژي نسل بعدی کامپوزیت با قابلیت مونیتور کردن سلامت ساختاری خود

نسل بعدی کامپوزیت با قابلیت مونیتور کردن سلامت ساختاری خود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Next-Generation Composites

مرجع پلیمر در بازار ایران: کامپوزیت فیبر کربن محصولی سبک و مقاوم  با ساختاری عالی برای اتومبیل، هواپیما و سایر وسایل نقلیه حمل و نقل می باشند. این کامپوزیت ها از یک ماتریس پلیمری مانند اپوکسی تشکیل شده که در آن الیاف کربنی تقویت شده تعبیه شده اند. به علت تفاوت در خواص مکانیکی این دو ماده، الیاف کربنی می توانند تحت تنش و خستگی بیش از حد از ماتریس جدا شوند.

Next-Generation Composites

این بدان معنی است که آسیب در سازه های کامپوزیتی فیبر کربن می تواند در زیر سطح و از بازرسی های بصری پنهان باقی بماند و نهایتا” منجر به فاجعه شود.

نسل بعدی کامپوزیت با قابلیت مونیتور کردن سلامت ساختاری خود

کریس بولند، یکی از همکاران Wigner در آزمایشگاه ملی Oak Ridge Department of Energy، گفت: “کامپوزیت های فیبر کربن به شکل فاجعه بار دچار شکست می شوند و تا زمانی که تمام ساختار نشکند ما متوجه آسیب نمی شویم.” “اما با دانستن آنچه که در کامپوزیت اتفاق می افتد، می توان بهتر در خصوص سلامت آن قضاوت کرد و تشخیص داد که چه آسیب هایی نیاز به  توجه و تعمیر دارند.”

اخیرا یک فرآیند رول به رول (ایجاد مدار الکتریکی روی یک سطح نازک ) را برای پوشاندن فیبرهای رسانانی الکتریکی کربنی  با نانوذرات نیمه رسانا سیلیکون کاربید، اختراع کرده اند. این نانومواد جاسازی در کامپوزیت دارای استحکام بیشتری از فیبر ها بوده و علاوه بر افزایش استحکام ، قابلیت جدیدی – توانایی نظارت بر سلامت ساختاری خود – را به کامپوزیت اضافه می کند.

تغییرات الکتریکی ناشی از تنش های وارد به این کامپوزیت ها می تواند به رایانه هواپیما هشدار دهد که بدنه یا بال تحت استرس بیش از حد قرار داشته و توصیه‌ی لازم برای بازرسی را انجام مکی دهد.

منبع: https://polympart.com/801702

 

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است