خانه تکنولوژي نانوجوهر مناسب برای صنعت چاپ مدارهای الکترونیک

نانوجوهر مناسب برای صنعت چاپ مدارهای الکترونیک

توسط مدیر سایت
0 نظرات
new Ink

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت پی‌وی‌نانوسل (PV Nano Cell) قرار است در حاشیه‌ی نمایشگاه LOPEC فناوری چاپ و نانوجوهر خود را به علاقه‌مندان عرضه کند. این فناوری برای استفاده در بخش الکترونیک چاپی مناسب است.

 

 

این شرکت قصد دارد تا آخرین دستاوردهای خود را در بخش توسعه‌ی جوهرهای مبتنی بر فناوری‌ نانو در این نمایشگاه عرضه کند. همچنین نمونه‌هایی از کاربرد این جوهرها و استفاده‌ از آن‌ها در بخش چاپ مدار نیز در این نمایشگاه برای علاقه‌مندان به نمایش‌گذاشته می‌شود.

کاربرد فناوری چاپ شرکت پی‌وی‌نانوسل

فناوری چاپ شرکت پی‌وی‌نانوسل برای استفاده در بخش هنرهای گرافیکی و طراحی نمونه‌های اولیه محصولات الکترونیکی مناسب است. این فناوری در شرکت دیجیفلکس (Digiflex) توسعه داده شده که بعد توسط پی‌وی‌نانوسل خریداری شده‌است. با استفاده از این فناوری، تولیدکننده می‌تواند طرح خود را برای تولید انبوه آماده کند.

چاپگر جوهرافشان شرکت پی‌وی‌نانوسل اولین محصولی است که برای استفاده در بخش الکترونیک چاپ ارائه شده‌است. این فناوری بخش‌های مورد نیاز سطح الکترونیک چاپی نظیر چاپ، خشک‌کردن، تف‌جوشی و بازرسی را در یک دستگاه یکجا جمع‌کرده است، به‌طوری که چاپ با 10 جوهر به‌صورت موازی قابل انجام است. این اولین چاپگر یکپارچه برای استفاده در صنعت الکترونیک چاپی است که مزایای ذیل را با خود به‌همراه دارد:

  • همه فرآیندها در یک مرحله قابل انجام است.
  • یک چیدمان (Setup) برای کل فرآیند استفاده می‌شود.
  • امکان تولید محصولات  بزرگ مختلف فراهم است، به‌طوری که این محصولات روی یک زیرلایه یا چند زیرلایه مختلف قابل تولید است.
  • دقت بالا در چاپ

در این فناوری از نانوجوهر Sicrys استفاده می‌شود که حاوی ترکیبات مس و نقره است. وجود جوهرهای رسانا و جوهرهای دی‌الکتریکی به تولیدکننده این امکان را می‌دهد تا بتواند در الکترونیک چاپی لایه‌های مختلف و چندگانه تولید کند. با استفاده از این جوهرها می‌توان محصولاتی نظیر خازن و مقاومت تولید نمود.

شرکت پی‌وی‌نانوسل با استفاده از مواد نانوبلوری اقدام به تولید جوهرهای رسانا می‌کند که از آن‌ها می‌توان برای ساخت پیل‌های فتوولتائیک، بوردهای مدارچاپی، حسگر، نمایشگر و آنتن استفاده کرد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است