خانه تکنولوژي تولید پلاستیک زیست تخریب پذیر از نور خورشید و باکتری

تولید پلاستیک زیست تخریب پذیر از نور خورشید و باکتری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Biodegradable Plastics

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه ایالتی میشیگان روش جدیدی را برای تولید پلاستیک زیست تخریب پذیر با نور خورشید به کمک میکرو ارگانیسم ها ارائه دادند.

جداسازی پلاستیک

در این روش آن‌ها از سیانو باکتری ها استفاده می‌کنند. سیانو باکترهای از نور خورشید برای تولید شکر استفاده می‌کنند. با اصلاح ژنتیکی، شکر به محیط اطراف نشت پیدا می‌کند. سپس آن‌ها با باکترهای تولید کننده زیست پلاستیک‌ها جفت می‌گردند، که این باکتری‌ها از شکر نشت شده تغذیه می‌کنند. سیانو باکتری‌ها به طور مداوم شکر را از طریق فتوسنتز ایجاد می کنند.

زیست توده پردازشی حاوی مقادیر 30 درصد زیست پلاستیک بوده که نزدیک به چهار برابر بیشتر از سیستم‌های آزمایشی مشابه و میزان تولید بیش از 20 برابر سریعتر می‌باشد. این روش از سوخت های فسیلی برای تولید جلوگیری می‌کند و هدف آن کاهش تاثیر پلاستیک بر روی محیط زیست است.

قیمت گران پلاستیک های 100 درصد زیست تخریب پذیر

یک مشکل عمده این است که امروزه اکثر پلاستیک های مصنوعی به طور کامل زیست تخریب پذیر نیستند، و پس از گذشت صدها سال کماکان در زمین‌های دفن زباله یا اکوسیستم‌های آبی باقی می‌مانند. اگرچه محققان پلاستیک های 100 درصد زیست تخریب پذیر ساخته شده با باکتری های خاص را تولید کرده اند، اما بسیار گران قیمت هستند.

این روش ها نیز تمایل به تغذیه باکتری های تولید کننده پلاستیک را با شکر حاصل از محصولات کشاورزی مانند ذرت یا چغندر، که همچنین مردم و حیوانات را تغذیه می کند، دارند. خطر رقابت برای منابع کشاورزی محدود و افزایش قیمت مواد غذایی در بلند مدت وجود دارد.

 دانشمندان در حال ترکیب سیانو باکتری با سایر باکتری های تخصصی هستند تا بتوانند محصولات زیستی ارزان و سازگار با محیط زیست مانند سوخت های زیستی موتورهای جت و اتومبیل، عطر، رنگ های خوراکی و داروها را تولید کنند.

 

منبع: genetic literacy project

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است