خانه خبر عرضه کاغذ پلاستیکی ضدآب و مقاوم در برابر پارگی در فن‌بازار مدیریت شهری

عرضه کاغذ پلاستیکی ضدآب و مقاوم در برابر پارگی در فن‌بازار مدیریت شهری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
کاغذ پلاستیکی ضدآب و مقاوم در برابر پارگی

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :شرکت دانش‌بنیان کاغذ پلاست در دومین فن‌بازار تخصصی مدیریت شهری که هفته گذشته برگزار شد، کاغذهای پلاستیکی خود را معرفی کرد که ضدآب و در برابر رطوبت مقاوم هستند و دچار پارگی نمی‌شوند.

نسترن صائبی، گروه علم و فناوری آنا- مسعود رئوفی، مدیرعامل شرکت کاغذ پلاست، با اشاره به اینکه در همه فعالیت‌های صنفی، صنعتی، خدماتی، فرهنگی، هنری، آموزشی و تبلیغاتی، در کلیه سازمان‌های دولتی، بنگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی ردپای چاپ و محصولاتی را می‌توان یافت که انواع کاغذ و مقوا به عنوان مهم‌ترین مواد و مصالح آنها به شمار می‌آیند، گفت: «کاغذ کالایی ظریف و حساس است که به راحتی پاره می‌شود، رطوبت را جذب می‌کند، در مجاورت با آب خراب می‌شود و خود و محتویات چاپ شده روی آن را از بین می‌برد. بر همین اصل ما با استفاده از مواد پلیمری، کاغذهایی را با خواص پلاستیک تولید کرده‌ایم».

وی که دانش‌آموخته رشته مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی، همچنین رشته کارآفرینی در مقطع کارشناسی از دانشگاه تهران است، افزود: «مصرف‌کنندگان انواع محصولات چاپی هزینه‌های زیادی را در مراحل مختلف قبل از چاپ، چاپ و بعد از آن صرف می‌کنند و به طور طبیعی علاقه‌مند هستند که هزینه‌ها و عملیات پرزحمت روی موادی بادوام‌تر از کاغذ انجام شود.

ورق‌های پلاستیکی ما با مقاومت و طول عمر بالا و ضد آب بودن، جایگزین مناسبی برای کاغذهای معمولی هستند. در واقع، ما اولین و تنها عرضه‌کننده این ورق‌ها با نام کاغذ پلاست هستیم».

رئوفی عنوان کرد: «این کاغذ در گذشته وارد می‌شد اما در طی یک روند 10 ساله توانستیم این ورق را خودمان در داخل کشور تولید کنیم. در دنیا، فقط چهار شرکت هستند که این کاغذ را تولید می‌کنند».

قابلیت‌ها و کابردها

به گفته رئوفی، کاغذپلاست قابلیت چاپ‌پذیری، قابلیت نوشتن، امکان صحافی، تا زدن و سایر عملیات بعد از چاپ را دارد و در برابر پوسیدگی و پاره شدن، مقاوم است و ماندگاری طولانی دارد.

وی گفت: «این کاغذ سازگار با محیط‌زیست است زیرا که برای تولیدش هیچ درختی قطع نمی‌شود و این مواد کاملا قابل بازیافت هستند».

وی افزود:‌«انواع پوشه، فولدر، کلاسور، زونکن و پاکت با امکان چاپ اختصاصی برای بایگانی اسناد در ادارات و موسسات یکی از کاربردهای این ورق‌هاست. مهم‌ترین مزیت این کاغذها در چاپ محصولات و هدایای تبلیغاتی کاغذ پلاستیکی ضدآب و مقاوم در برابر پارگیماندگاری آنهاست.

تولید انواع ساک‌های تبلغیاتی، پاکت‌های مختلف و کاتالوگ محصولات شرکت‌ها با استفاده از کاغذهای بادوام و مقاوم موجب عمر چند برابری آنها می‌شود و امکان استفاده تا مدت طولانی وجود دارد که همین امر موجب کاهش هزینه و افزایش اطمینان از اثرگذاری تبلیغات شرکت‌ها می‌شود».

وی از کاربردهای دیگر کاغذپلاست به استفاده از آن درتولید کتاب‌ها، چاپ و نشر به ویژه کتابچه‌های راهنمای خودرو، فرهنگ‌ها و دائره‌المعارف‌ها، جلد کتاب‌های آموزشی و درسی، کاور کتاب‌ها، کتاب‌های کودکان، بروشور، کاتالوگ، انواع پوستر، ساک خرید، برچسب‌های آگهی اشاره کرد.

وی درباره بازیافت این محصولات گفت: «مانند سایر پلاستیک‌ها، کاغذ پلاست نیز قابلیت بازیافت و برگشت به چرخه تولید را دارد و هم‌اکنون این کار انجام می‌شود و فقط کاغذهای زیست‌تخریب‌پذیر که قابلیت جذب سریع در طبیعت را دارند، بازیافت نمی‌شوند».

منبع : آنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است