خانه علمی پژوهشی اندازه‌گیری میزان دوپامین در مغز به کمک الکترود کربنی با پوشش پلیمر

اندازه‌گیری میزان دوپامین در مغز به کمک الکترود کربنی با پوشش پلیمر

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Brain

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ایرنا: محققان دانشگاه ام ای تی به کمک الکترود کربنی با پوشش پلیمر وجود و میزان دوپامین را در مغز را اندازه‌گیری می کنند.

دوپامین یکی از انتقال‌دهنده‌های هایی است که توسط سلول های عصبی مورد استفاه قرار می‌گیرد. این انتقال دهنده عصبی همچنین مسئول یادگیری، حافظه، احساسات و عادت‌های رفتاری است.
روش‌های قبلی اندازه‌گیری دوپامین با محدودیت‌هایی مواجه بود و از طرفی مشخص نمی‌کرد که چه مقدار از مغز تحت تاثیر این انتقال‌دهنده عصبی قرار دارد.
ابزار اندازه‌گیر دوپامین تولید شده توسط محققان MIT از آرایه‌های الکترودهای کربنی تشکیل شده است و هردو محدودیت‌ روش‌های قبلی را برطرف می‌کند؛ از طرفی این دستگاه به اندازه‌ای کوچک است که می‌تواند در مغز انسان مورد استفاده قرار گیرد، بدون اینکه به بافت مغز آسیبی وارد کند.
قطر الکترودهای کربنی حدود 10 میکرون است و هشت عدد از آن در یک پلیمر سخت به نام PEG قرار می‌گیرد، این پلیمر از آسیب احتمالی الکترودها به بافت مغز جلوگیری می‌کند. پس از قرارگرفتن الکترود در مغز، یک ولتاژ نوسانی بسیار کوچک اعمال می‌شود، این ولتاژ با ترکیب دوپامین، واکنش‌های الکتروشیمیایی ایجاد می کند که سبب بوجود آمدن جریان قابل اندازه‌گیری می شود و از این طریق می‌توان وجود و اندازه دوپامین را تشخیص داد.
یکی از مهمترین کاربردهای این روش، بررسی اثربخشی داروهای درمان پارکینسون است. پارکینسون یکی از مهمترین بیماری های عصبی مرتبط با دوپامین است.نتایج این تحقیقات در نشریه Lab on a Chip منتشر شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است