خانه خبراخبار علمی پژوهشی پنل خورشیدی با روکش سخت پلاستیکی، فرش جدید جاده ها

پنل خورشیدی با روکش سخت پلاستیکی، فرش جدید جاده ها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
nanotechnology-solar-energy
مرجع پلیمر در بازار ایران: با به کمک فناوری پنل خورشیدی با روکش سخت پلاستیکی، جاده‌هایی با قابلیت تولید انرژی خورشیدی به زودی در همه نقاط جهان ساخته خواهند شد. شرکت “کولاس”، زیرمجموعه گروه بویگو در فرانسه، مشغول ساخت پنل‌های خورشیدی قدرتمندی است که بتوانند وزن یک تریلی ۱۸ چرخ را تحمل کنند. این شرکت هم اکنون مشغول نصب این پنل‌ها در برخی جاده‌های فرانسه است و تصمیم دارد فناوری خود را در۲۰۱۷ میلادی به طور آزمایشی در چهار قاره اجرا کند.
nanotechnology-solar-energy
اکنون پنج سال است که آزمایش و تحقیق روی این پنل‌ها انجام می‌شود. شرکت تولیدکننده تصمیم دارد سال آینده با ساخت ۱۰۰ سایت خورشیدی در فضای خارجی، محصولات خود را آزمایش کند. مدیر بخش فناوری کولاس در این باره می‌گوید: ما تصمیم داریم زندگی دوباره‌ای به جاده‌ها ببخشیم. مزرعه‌های خورشیدی قسمتی از زمین را به خود اختصاص می‌دهند که قابلیت کشاورزی در آن وجود دارد و در مقابل استفاده از جاده‌ها برای تولید انرژی خورشیدی آسان‌تر و بهینه‌تر است.همچنین بلومبرگ درباره سطح مقاومت این پنل‌ها می‌نویسد: این پنل‌ها از سلول‌های خورشیدی معمول ساخته می‌شوند اما چند لایه پلاستیک روی آنها به کار رفته تا قالب سختی برای مقاومت در برابر فشار زیاد ایجاد کند. همچنین در پنل‌ها سیم‌کشی الکتریکی نیز انجام شده و رویه سیم‌ها دارای لایه‌ای از خرده شیشه هستند تا از لیز خوردن جلوگیری شود.

شرکت واتاوی ماه گذشته آزمایش این محصول را در فضای یک کیلومتری در شهری در فرانسه آغاز کرده است. پنل‌های خورشیدی در مساحت ۲۸۰۰ کیلومتر مربع نصب شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۸۰ کیلووات الکتریسیته را تولید کنند.

به گفته شرکت تولیدکننده این میزان برای روشنایی خیابان‌های شهری با جمعیت پنج هزار نفر طی یک سال کافی است. این فناوری در کانادا، گرجستان، آمریکا، سراسر اتحادیه اروپا، آفریقا و آسیا به زودی آزمایش خواهد شد و در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز وارد مرحله تجاری‌سازی می‌شود.

منبع: مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است