خانه خبراخبار اقتصادی مذاکره با اروپایی‌ها برای ایجاد هاب پتروشیمی

مذاکره با اروپایی‌ها برای ایجاد هاب پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Petrochemical pic

مرجع پلیمر در بازار ایران: مدیرعامل پتروشیمی مارون از مذاکره با اروپایی‌ها برای انتقال دانش فنی، ‌مشارکت و فاینانس به منظور احداث هاب پتروشیمی خبر داد و گفت: برای تامین زمین مورد نیاز این طرح با سازمان منطقه ویژه ماهشهر صحبت کردیم تا در توسعه فاز 2 منطقه ماهشهر زمین مناسبی در اختیار ما قرار گیرد.

Petrochemical pic

 سید رحیم شریف موسوی، مدیرعامل پتروشیمی مارون با بیان این مطلب، ادامه داد: همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته از وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تلاشیم تا مجوزهای خوراک و مسائل از این دست را نیز حل کنیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با اجرای هاب پتروشیمی،‌ میزان تولید سالانه خود که در حال حاضر حدود 1.8 میلیون تن است را در سال 2024 به 8 میلیون تن برسانیم.

شریف موسوی درمورد طرح های پایین دستی این پتروشیمی نیز گفت:‌در کامپاندینگ امیدواریم امسال به تولید برسیم و سال آینده ظرفیت 60 هزار تنی آن تکمیل شود.

وی افزود: یک شرکت آمیزه های پلیمری با مشارکت بخش خصوصی به نسبت 40 درصد بخش خصوصی و 60 درصد پتروشیمی مارون تاسیس شده و در تلاش برای برای نسب و راه اندازی ماشین آلاتش هستیم که امیدواریم امسال به تولید برسد.

مدیرعامل پتروشیمی مارون افزود:‌ مذاکراتی نیز با شرکت های خارجی برای دانش فنی،‌ فاینانس و لایسنس این طرح وارد مذاکره شده ایم که هنوز نهایی نشده است.

وی کشورهای طرف مذاکره را شامل،‌ هلند،‌ آلمان و فرانسه دانست. شریف موسوی سهم صادراتی این شرکت را 30 تا 40 درصد دانست و گفت: چین و ترکیه اصلی ترین بازار صادراتی ما به شمار میروند که البته بعد از برجام کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و آلمان نیز به جمع مشتریان ما اضافه شده اند.

وی در خصوص قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی نیز گفت: اگر بخواهیم با دنیا رقابت کنیم با قیمت‌های خوراک به مشکل بر خواهیم خورد.

مدیرعامل پتروشیمی مارون در پایان گفت: اگر قیمت منطقه‌ای و کارشناسی لحاظ نشود و شرایط رقابت با رقبای مهم دنیا وجود نداشته باشد، کار ما در بازارهای جهانی سخت خواهد بود.

منبع: آنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است