خانه علمی پژوهشی برق‌گیرهای پلیمری ساخت داخل در صنعت برق

برق‌گیرهای پلیمری ساخت داخل در صنعت برق

توسط مدیر سایت
0 نظرات
برق‌گیر پلیمری

مرجع پلیمر در بازار ایران: محمدعلی یگانه دوست، مدیر عامل یک شرکت فناور تولید تولید برق‌گیرهای پلیمری را یکی دیگر از توانمندی‌های این شرکت  عنوان کرد و افزود: برق‌گیرهای پلیمری دارای مزایای متعددی نسبت به دیگر برق‌گیرها هستند؛ از جمله آن‌که به دلیل سیلیکون در مقره حرارت را به خوبی با محیط تبادل می‌کنند و با انعطاف‌پذیری خود، در برابر انواع تنش و ضربه مقاومت بالایی دارند.

برق‌گیر پلیمری

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وی تصریح کرد: برق‌گیرهای پلیمری می‌توانند در الیت‌های مختلفی نصب شوند و جریان آب بر کارکرد آن‌ها به دلیل نفوذناپذیری در برابر رطوبت و آب‌گریزی، تاثیری ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس قرارداد منعقد شده باید تمامی موارد مربوط به انتقال دانش فنی از چیدمان تجهیزات تا انتخاب تجهیزات و معرفی سازندگان آنها بر اساس ظرفیت، قابلیت و مطابقت هر تجهیز با فرایند پیشنهادی، تولید شود و همچنین تدوین فناوری تولید و نیز استانداردها انتقال یابد تا توانمندی تولید آن در داخل کشور کسب شود.

این فعال فناور با اشاره به توانمندی ساخت عایق‌های برق‌گیر کارآمد با تکیه بر خواص نیمه‌هادی‌ها گفت: وریستور اکسید روی نوعی مقاومت غیر خطی قابل کنترل با ولتاژ محسوب می‌شود و از آنجایی که مشخصه جریان ولتاژی این نوع نیمه هادی‌ها بسیار غیر خطی است، از آن‌ها برای محافظت (عایق بندی) تجهیزات شبکه الکتریکی در مقابل خطرات موج ضربه (ناشی از صاعقه یا کلید زنی) استفاده گسترده‌ای می‌شود.
یگانه دوست با اشاره به کسب دانش فنی تولید نیمه‌هادی‌های مورد استفاده در صنعت برق، گفت: بر اساس ضرورتی که کسب دانش فنی این محصول و بومی‌ساز آن را دو چندان می‌کرد، این شرکت توانست با یک شرکت فرانسوی شناخته شده در حوزه نیمه‌هادی‌ها دانش فنی ساخت برق‌گیر را انتقال دهد.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است