خانه علمی پژوهشی پوشش باکتری‌های مفید با لایه‌های پلیمری جهت رسانش به دستگاه گوارش

پوشش باکتری‌های مفید با لایه‌های پلیمری جهت رسانش به دستگاه گوارش

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

دستگاه گوارش انسان شامل میلیون‌ها باکتری می‌باشد که به هضم غذا و مبارزه با باکتری‌های مضر کمک خواهد کرد. مطالعات اخیر نشان داده شده است که برخی از این باکتری‌ها بر روی بیماری‌های انسانی نظیر دیابت، بیماری‌‌های قلبی و سرطان موثر می‌باشند.

پوشش باکتری‌های مفید با لایه‌های پلیمری

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، محققین دانشگاه  MIT موفق به توسعه روشی برای انتقال مجموعه‌ای از باکتری‌های به روده شده‌اند که باعث تقویت باکتری‌های مفید روده می شوند. آن‌ها از طریق پوشش دادن باکتری با لایه‌های پلیمری باعث محافظت آن از اسیدها و نمک‌های صفراوی موجود در دستگاه گوارش انسان شدند. این باکتری‌ها پس از رسیدن به روده به مخاط آن متصل شده و شروع به تکثیر مجدد می‌کنند. این باکتری‌ها نسبت به دیگر انواع آن که از طریق نانو پوشش محافظت می‌شوند بهتر زنده می‌مانند.

محققین سلول‌های باکتری را با لایه‌هایی نازک از پلی ساکارید پوشش دادند. دو نوع پلی ساکارید زیست تخریب پذیر کیتوزان و آلژینات مورد استفاده قرار گرفته شده است. این مواد دارای خاصیت چسبندگی به موکوس (مخاط روده) می باشند. در این تکنیک از روش لایه به لایه به صورت متناوب استفاده شد. ابتدا کیتوزان که دارای بار مثبت می‌باشد به سطح باکتری با بار منفی متصل می‌شود سپس آلژینات که دارای بار منفی می‌باشد قرار می‌گیرد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است