خانه خبراخبار اقتصادی رایزنی برای عرضه سهام پتروشیمی جم در بورس استانبول و لندن

رایزنی برای عرضه سهام پتروشیمی جم در بورس استانبول و لندن

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Iran petrochemical plant

مرجع پلیمر در بازار ایران: روابط عمومی پتروشیمی جم، سیدحسین میرافضلی با اشاره به تلاش پتروشیمی جم برای حضور در بورس استانبول و عرضه 15 درصدی سهام این مجتمع پتروشیمی، اظهار کرد: چندی پیش با حضور مدیرسرمایه گذاری و مدیر صندوق به استانبول رفتیم و مذاکره های جامعی را انجام دادیم و اکنون به طور جدی مساله حضور در بورس استانبول را پیگیری می کنیم.

Iran petrochemical plant

وی افزود: افزون بر بورس استانبول، به دنبال حضور در بورس لندن هم هستیم اما برای عملیاتی شدن این موضوع نیاز به زیرساخت هایی داریم که امید است بزودی و با برنامه ریزی های انجام شده سهام پتروشیمی جم بتواند به سهمی با ارزش در بورس های بین المللی تبدیل شود.

مدیرعامل پتروشیمی جم تصریح کرد: برای این که بتوانیم در بورس لندن حضور پیدا کنیم، موسسات حسابرسی بین المللی باید به ایران بیایند و عملیات حسابرسی پتروشیمی جم را انجام دهند.

میرافضلی ادامه داد: قراردادهای لازم و مورد نیاز را برای انعقاد قرارداد با موسسه های حسابرسی تراز جهان فراهم می کنیم

لازم بذکر است که پتروشیمی جم به لحاظ  ظرفیت یک از بزرگترین تولیدکنندگان صنعت پتروشیمی کشور  است. این مجتمع دارای ویژگی‌های  منحصر به فردی است که آن را در اقتصاد ایران متمایز  می‌سازد:
  1. واحد الفین مجتمع پتروشیمی جم با ظرفیت تولید 1.320.000 تن اتیلن و 306 هزار تن پروپیلن در سال، یکی از  بزرگترین واحدهای الفین درکشور و جهان  است. در ساخت این واحد از تکنولوژی‌های روز  استفاده شده و در انتخاب ظرفیت‌ها هم، مقیاس جهانی  رعایت شده است.
  2. از خصوصیات منحصر به فرد واحد الفین مجتمع پتروشیمی جم، نسبت به دیگر واحدها، ظرفیت بالای تولید و امکان بهره‌وری از کوره‌های دو منظوره است که  آن را قادر می‌سازد تا  از هر دو خوراک مایع و گاز  استفاده نماید.
  3. واحد HDPE شرکت  پتروشیمی جم با تولید سالانه 300.000 تن محصول، یکی از بزرگترین واحدهای پلیمری در ایران  است.  این واحد علاوه بر قابلیت تولید 26 گرید اصلی، توانایی تولید گرید‌های مشکی، زرد، آبی و نرمال را نیز دارد. این ویژگی ها در داخل کشور منحصر به پتروشیمی جم و سطح جهان کم نظیر  است.
  4. واحد LLDPE پتروشیمی جم با تولید سالانه 300.000 تن محصول، یکی از بزرگترین واحدهای پلیمری در ایران  است. ظرفیت اکسترودر این واحد 42 تن در ساعت بوده و توانایی تولید بیش از 54 گرید متفاوت محصول را داراست.
  5. واحد بوتادین با ظرفیت تولید  115.000 تن در سال از  نظر تولید، درجه خلوص و کیفیت محصول یک واحد نمونه در سطح کشور می‌باشد. و جزء واحدهای بسیار  با ارزش پتروشیمی جم می‌باشد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است