خانه علمی پژوهشی تولید اتصالات UPVC مقاوم به کمک فناوری نانو

تولید اتصالات UPVC مقاوم به کمک فناوری نانو

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، یک شرکت ایرانی با بهره‌گیری از فناوری نانو انواع اتصالات UPVC را تولید می کند که این اتصالات خواص مکانیکی و حرارتی بهتری نسبت به نمونه‌های مشابه دارد. کاربرد عمده‌ این نوع اتصالات در سیستم‌های لوله‌کشی ساختمان‌ است.

Nano UPVC

«پلی ونیل کلراید» که به PVC معروف است، سومین محصول مصنوعی پلیمری پس از پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن به شمار می‌رود. PVC در دو شکل کلی سخت و انعطاف‌پذیر عرضه می‌شود. با اضافه کردن افزودنی‌هایی می‌توان میزان انعطاف‌پذیری PVC را به میزان مطلوب رساند.

 UPVC ماده‌ای است که حاوی مواد افزاینده‌ انعطاف‌پذیری نیست و به‌صورت کاملا سخت و خشک رفتار می‌کند. بیشترین کاربرد این ماده‌ پلیمری در تولید لوله و اتصالات ساختمانی است.

غلامرضا عباسی نورآبادی، مدیرعامل این شرکت گفت: با توجه به اینکه خرابی تأسیسات ساختمان هزینه‌های بسیاری را برای مصرف‌کنندگان به دنبال دارد، استفاده از محصولات این شرکت می‌تواند هزینه‌های تعمیر و نگهداری سیستم‌های لوله‌کشی ساختمان‌ها را تا حدود زیادی کاهش دهد. لوله و اتصالات مذکور از مقاومت به ضربه و حرارت بالاتری نسبت به نمونه‌های معمولی برخوردارند.

وی در خصوص نحوه‌ استفاده از فناوری نانو در تولید محصولات افزود: پرکننده‌های نانویی باعث افزایش استحکام، مدول و چقرمگی زمینه پلیمری می‌شود. این خواص غیر معمول به دلیل سطح ویژه بسیار بالای نانوذرات است.

این محصولات در مرداد ماه ۱۳۹۴ موفق به کسب گواهی نانومقیاس از ستاد ویژه‌ توسعه فناوری نانو شده‌اند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است